tisdag 10 juli 2012

Halfway

Uppdate om magen då.. vi börjar vara halvvägs..

image



Vecka 20 på G.. (idag 19+2)

Känner av rörelser, men inga tydliga sparkar ännu..

Har andra ultran på måndag, då vi förhoppningsvis ser vilken sort som gömmer sig därinne.. då kan jag börja handla på allvar.. =)

Enligt mig har vi det roligaste kvar.. d.v.s ikea besök, handla vagn och kläder till pyret..

En bilstol fick vi då köpt i förra veckan.. det blev en akta graco logico S, med en klick del så man inte behöver krångla med bältet hela tiden.. tog dock den vanliga och ej med isofix.. den blir nog bra..

image



image



Är nog nöjd med den.. och helt okej pris dessutom för att vara från en specialaffär.. eller nöjd och nöjd, jag har ju inte precis fått testa den änn, men den verkar bra i allafall.. ville inte köpa en begagnad då man inte vet så noga vad de varit med om..

Det är väl ungefär vad jag hade att rapportera..

Mår fortfarande super och är nog lite förvånad själv hur lätt jag sluppit undan graviditetens alla krämppor.. det enda jag märkt är lite vätska vid vristerna.. så vi ska försöka fortsätta dricka mycket och inta lime och ananas.. och en del små åderbråck har uppstått på mitt högra lår #$&*! Fast det kan man ju inte riktigt undvika.. kommer de så får man väl helt enkelt ta emot dem..

Och så är jag ganska frustrerad över vad jag skall ha för kläder som jag ryms, och ska fortsätta att rymmas i.. det ser inte bra ut att klämma sig i något med en utstickande magen.. ej heller tälttunikor kommer riktigt till sin rätt.. vilket gör att passformen på kläderna är viktigt.. det är härmed ganska svårt att hitta fina kläder utan att nätshoppa och betala en hel förmögenhet på mammakläder..

Om jag kunde sy och vara kreativ skulle det eventuellt underlätta lite, men har nog inga större förhoppningar på det..

En finklänning och ett par strumpbyxor inför ett kommande bröllop var jag ändå tvungen att satsa i.. så har jag ju en sån om det skulle behövas flera gånger..

Ska se efter vad vasa har att erbjuda imorgon.. hoppas på åtminstone ett billigt fynd..

Natt natt!

4 kommentarer:

  1. Vilken fin mage du fått! :) Vi hade ett likadant babyskydd och vi var mycket nöjda! :)

    SvaraRadera
  2. Oj wow, ja tenk et du er halvvägs reij! =) Hoppas et ana halvo ååv vänttasi gaar lika bra fö di som fösta. =)

    SvaraRadera
  3. Bra! Vänttar mä iver ti få byri använd i..=)

    SvaraRadera