tisdag 10 juli 2012

Heey!

Hej hej, massor av hej här.. =)

En bloggpaus blev det, och en välbehövlig sådan..

Jag har uträttat diverse ärenden, jobbat, målat glasterassen, sorterat igenom största delen av våra ägodelar, tvättat mattor och sånt där allmänt som måste göras på sommarens få dagar..

Såhär blev terassen som färdig..

image



image



 
                

image



Tadaa! Där ser ni färgen vi ska måla huset med..

Kan för övrigt rekommendera dessa utemöbler från jysk..

image



En 3-sitsig soffa, två stolar och ett bord för under 500 euro.. ei paha.. fast bordsskivan hade väl kunnat vara tjockare eller stabilare konstruerad, men hur som helst var det en bra deal.. favorit platsen att läsa tidning och dricka mitt lime-vichy på.. =)

Och så har matsalen fått en spegel..

image



Tidningskorgen tänkte jag måla vit, samt sidobordet i glasterassen så fort målandet fortsätter..

Sku jag få gubben att sätta fast de sista 3 listerna ännu så länge han har semester är allt här inne prima.. på gårdsplanen har inget hänt ännu.. finare krossgrus är beställt så man ej behöver nöta sönder sina bilringar, men annars står det stilla.. vänttar på en grävmaskin till hösten så vi eventuellt sku hinna så gräset innan vintern.. för det skulle ju underlätta en aning att inte behöva bo med två hundar och en bebis i en sandlåda till gårdsplan..

Den närmaste tiden i bilder...

image



Chill på villan..

image



Dogsen diggar..

image



Lite ordentlig finsk sommarvärme..

image



Fina fisken!

image



Lite möhippa..

image



Limoride..

image



Fina S!

Att sånt.. helt gemytligt.. man måste hinna njuta också fast det är tusen och en saker vi BORDE göra..

Imorgon blir det vasa med L, och lunch med M och F.. kan dock inte säga att varken jag eller min man är överdrivet ekonomiskt oberoende efter diverse införskaffanden inför framtiden, så det blir ingen hejdlös shopping för min del.. jag fick nyss min efterlängtade andra frys, och en del tavara åt den ofödde.. =) så för tillfället är jag nöjd med det.. fast det mesta är ännu oförskaffat..

Det är inte billigt att försöka färdigställa ett hus och skaffa ett första barn och alla de saker som hör till på samma gång.. svårt ibland att veta vad man ska prioritera.. men vi har ju några månader på oss..=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar