onsdag 13 juni 2012

Remember Me?

image



Tadaa! Det känns som att jag är jag igen! =)

Lite lite frestar det ju att slinga mitt eget hår ljusare, eftersom löshåret var ett par nyanser ljusare än mitt eget.. fast det blandas rätt bra ändå där det skarvas.. men nu går det från ganska mörkt i roten till rätt så ljust där det är långt..

Tror jag ska köpa en tjock locktång som gör stora lockar, så syns färgskillnaden kanske inte fullt lika bra när man får lite rörelse och struktur i håret..

Är fortfarande lite kluven i frågan om det är okej färga/slinga håret då man är gravid.. just för att jag är frissa och har jobbat en del med färger, vet jag hur starka medel det faktiskt är.. och sen är det ingen skillnad fast man bara slingar håret och färgen inte sätts direkt på hårbotten, håret släpper ändå igenom de giftiga ämnen genom hårstrådet till hårsäcken och vidare till blodomloppet.. ändå är det förvånansvärt många som färgar håret trots sina växande magar..

Nu är det ju trots allt frågan om blondering och inte permanentfärg ifall det blir något och det är ju då ännu starkare.. och så har jag ingen aning ifall mitt hår går av ifall jag utsätter det för mer stark behandling, så jag tror det får vara.. men det är ju inte det snyggaste..
Känns som om denhär hårmardrömmen aldrig tar slut..

Men det höjde ju feelisen lite med att sätta i förlängningen, så tror jag får nöja mig såhär i tja de 6 månader jag har kvar av graviditeten.. och hur är det med amningen sen, kan man blondera håret och amma efter det?

Nu som bäst pittrar det i min mage.. undrar om det är junior som böka på därinne..

Svara på detta ni som orkar..

1) färgade du håret under graviditeten?
2) färgade du håret under ammningen? Och märkte du av något extra?
3) i vilken vecka kände du de första sparkarna?

2 kommentarer:

  1. 1. nej jag blonderade inte mitt hår under graviditeten
    2. nej ingen färg då heller. Jag ammade bara 4 veckor i och för sig. Men jag har än idag inte blonderat mitt hår! :p
    3. i vecka 17 kände jag av de första sparkarna

    SvaraRadera
  2. 1. ja färga faktiskt håri mett tå ja vänta sandra =/ män saan såå ja en hemskan dokumentär om folk som vali riktit sjuk pga hårfärg så tå färga int ja mi naa undi graviditetn mä Laura.
    2. Nej
    3. minns int, typ halvvägs...bittnari ana gango.


    hoppas et du mår bra å et vi syns snart!:)

    SvaraRadera