onsdag 13 februari 2013

Helöööu

Ja-a... tänkte nog i princip berätta om dopet för en vecka sen.. men det är väldigt sällan (läs: aldrig) som något som jag menar att ska bli gjort faktiskt blir det..

Vår Willis är och förblir den mest envisa och amppra individ jag träffat på.. Ever!!! Är han inte 100% nöjd för han med sig sånt ljud så ingen kan tänkka klart.. hudarna sover numera sin middagsvila i glasterassen.. =)

Fine! Hans föräldrar kan väl rätt så envisa och amppra de också, men det finns helt enkelt ingen som vinner honom.. man tycker ju att han skulle ge upp till sist men, nej.. denhär herren ger ALDRIG upp..

Ett ypperligt exempel: jag lägger honom i sittern som är på köksbänken så han ser mig och kan känna sig delaktig när jag tömmer och fyller diskmaskinen.. han har tutt, och ett par leksaker att titta på.. gnäll*gnäll*gnäll.. jag ignorerar och fortsätter.. gnäll*gnäll*gnäll (med en ton som skär i hjärnan denhär gången).. ignorerar fortfarande.. och så fortsätter det under hela tiden jag gör det jag ska.. om jag inte lyfter upp honom nu övergår gnället till vrålande och till sist är han helt röd i fejset och tårarna bara sprutar.. och detta direkt efter att han ätit och fått ny blöja, så man tycker ju att det inte sku gå nån nöd på honom.. men.. det gör det.. oftast.. =)

Har vi däremot gäster är han en ängel.. det räcker som underhållning, att få titta på dem.. åtminstone så att jag hinner svepa en kaffe med gästerna.. men är det bara vi måste vi gå runt och underhålla, och titta på en massa saker helst hela tiden.. något annat som jag upptäkte i dag att funkkar är fåret Shaun, Willisens favoritprogram.. Wait, what?! Han är knappt 3 månader och tittar på tv? yepp..  ville äta min frukkost imorsse.. William gnällde.. jag såg på ett avsnitt åv Modern family på netflix.. William gnällde mer och högre.. jag gav upp.. lyfte honom i famnen och parkerade honom framför padden och fåret Shaun.. Det blev tyst.. jag åt min frukkost i tystnad.. med en hand, i en obekväm ställning och tvungen att själv ta del av shauns äventyr.. men det var i allafall tyst.. you gotta do what you gotta do... Tack Shaun.. =)

image

Sover gör han absolut inte för sig själv ute i vagnen.. han märker om jag inte är nära.. får han inte sova hela muddagsvilan på mig som en madrass kan han kanske godkänna att sova inomhus i vagnen istället till bakgrundsljud som dammsugaren eller nåt.. men ofta när jag går förbi har han ett öga lite öppet som en krokodil..

Att sånt är livet för oss numera.. =)

image

Ändå är han såå otroligt "våran", och jag fnissar för mig själv när han är så ampper.. vem hade trott att sånt kan vara gulligt? Älskade lilla ampperfabo.. "I want what I Want and when I Want It"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar