söndag 24 februari 2013

On the road

image



Nåjaa.. nu har jag ypperligt tillfälle att uppdatera bloggen då knodden sover så skönt i bilen..

Vi är påväg till Ruka
med två fullsatta bilar och en trailer, innehållande 6 st folk, 1 st bebis, 1 st hund, 2 st snöskotrar och annat tavara för att göra stugan barnvänlig..  det har ingen tänkt på när huset inreddes om eftersom ingen av oss som brukar bo där haft några småbarn.. men nu har vi och matstol, badkar och ett ihopvikbart skötbord är inhandlat..

Vi ska vara där hela veckan och bara vara.. enda minuset är att stugan inte har någon tvättmaskin, så i värsta fall får jag tvätta i badkaret.. men har med ungefär ALLT som bara passar på Willisen, så nog ska det gå bra tror jag..

Ett stort plus är att det blivit bytt ugn, plattor, diskmaskin och micro.. jag har tagit med diverse bakredskap så här ska det bakas bröd.. =)

William är mera rörlig nu.. man märker att det blir mer och mer människa av honom.. men det betyder också att han fortfarande är lika ampper och otålig.. vill han inte att vi städar och plockar i köket så ser han till att vi inte gör det..

Han sover bra i vagnen när vi är å skutt, men när vagnen stannar och det blir tyst så vet han om det.. dessutom somnar jag oftast själv om jag lägger mig i sängen med honom.. vissa vakna timmar är är så intensiva ibland så de totalt tömmer mitt batteri.. =)

image

image

Det är kul att vara ute...

Annat vi gjort senast då:

Mamma meddelade att jag har en muminmugg av årsmodell 91 i min ägo, som jag givetvis hämtade hem på momangen.. =) Det är alltså den senapsgula.. den andra gröna lilla my var givetvis uppskattad den också.. speciellt om man får sådana antikviteter för assit.. =)

image

image

Och så har jag hittat ett superrecept på morotssemlor (myllynparas-porkkanasämpylät) De blir bara såå perfekta.. stora och fluffiga.. inte som förut då man skulle ha kunnat ha ihjäl något med mina semlor.. ska eventuellt testa ett lantbröd under veckan också.. här bakas det värrigari.. =)


image

Det har druckits ettmeddaskaffi..


image

Och använts leggings.. och strumppisar för Willis.. bara för att vi är så ruskigt bekväma av oss.. =)

image

Jag har påbörjat något projekt..

image

Och William har luftat baken och tränat magmusklerna..

Sånt ungefär har hänt senast hos oss.. snart är vi framme och ska handla och påbörja urpackandet..

1 kommentar:

  1. ojojoooojjjj, tu har ein fleir hunttis mumin kopp nutå, int naa aavis, näää ;)

    SvaraRadera