söndag 25 december 2011

God Jul..

..Och gott nytt år till er alla! <3


Känns bra att starta bloggen såhär till jul.. året är snart slut och den gamla papperbloggen är borta, inclusive alla spamkommentarer, så vi ska hoppas att det fungerar bättre nu..

Julen är firad, så gott som i allafall.. På förmiddagen hann vi med en snabbvisit till pappas och bytte klappar med pappa och syskon, sen vidare och dumppa av lite klappar till fammo och faffa och så vidare till mommos på julmiddag med mommo, mamma och edi-doggen.. =)

Sista stoppen blev hos oss, dit Miikis familj och mommo å moffa kom och vi hade jultomt, spetsad glögg och lite småplock till mat...

Hmm.. Det låter aningen stressigt, och det är kanske just för att det ÄR det.. man måste verkligen prioritera rätt för att hinna med alla, vilket jag sådär till vardags kanske inte är så bäst på.. =) Men jag är rätt nöjd med julen i år.. Det hände inget speciellt, inte heller fick jag någon super-julklapp som var jätte oväntad, men jag fick en massa annat fint och praktiskt och mysigt.. och detta är faktiskt den första julen som jag ärligt inte skulle ha brytt mig mindre om jag fått några julklappar alls.. men det är ju inte det som räknas, utan familjen.. att umgås och ha det mysigt alla tillsammans.. så det var en bra jul, kan inte säga annat..

Men har faktiskt inte haft någon direkt jul-feelis i år.. och då menar jag inte alls, nada.. har inte bränt nån julskiva, knappt hört nån julmusik alls annat än på radio, och det är inte speciellt mycket heller. har helt enkelt inte haft tid.. det har varit en minst sagt stressig period på jobbet, så Magnus Carlsson, Peter Jöback och Carola har fått underhålla andra som haft tid.. =) Har inte kännt julens-magi för fem cent, och svepte ihop granriskransarna med några svordomar.. Men det blir helt enkelt inte ens en halv jul utan grankrans på dörren.. har sett för många julfilmer från amerika tror jag.. =) fast det är helt okej det också.. man behöver inte alltid vara så jul-fixerad.. nästa år bakar jag väl julgodis redan till lillajul och hör på julmusik redan i november.. för det har också hänt sig nån gång.. Alla led-lampsslingor uppskattar jag dock väldigt mycket.. och för att inte vara en total-grinchen tillverkade jag denna krans av järntrådsstomme, vita pappersband och en led-slinga..


Ursäkta den dåliga bildkvaliten.. kan ladda upp en bättre bild på den sen i något skede.. den som bodde hos mig skulle nog också uppskatta lite extrabelysning, såhär i årets mörkaste tider.. Vi har nämnligen närmare två kilometer till närmaste gatu-belysning.. nåjaa, vi har väl själva valt att bo här, så vi ska inte klaga, men det skulle nog underlätta mitt liv här något otroligt.. dessvärre bor vi inte riktigt nära kommunens centrum, så jag betvivlar på att dom kommer att sätta sina slanttar på det innom någon snar framtid.. =)

Nu har lugnet lagt sig och miiki samt yngsta bröder testar sina julklappar..

 

Jag valde att dra mig till baka och blogga.. fast nu kurrar magen så jag ska leta reda på lite julmats left-overs i form av skinka, lax, remoulade sås och smörgåsar.. fattar inte att jag kan va hungrig!? men, det ska väl ätas upp ändå.. Senast efter nyår blir det att ta sig i kragen och inkludera i allafall lite grönsaker och hälsosam mat i dagsintaget.. har inte varit så mycket sånt alls den senaste tiden, och jag är ganska ofta trött.. oberoende om jag sovit ordentligt.. men nu är det INTE nyår, och de flesta är lediga ett par dagar.. och man kan väl inte slänga all choko, eller!? here we go again..

Först mat, sen blir det julbastu med gubben.. och fortsatt mys.. kanske ett CSI maraton långt in på småtimmarna.. bara för att vi kan.. det kallar jag kvalitetstid! =)

Ha en fortsatt super jul helg.. och till en av mina närmaste vänner N, som fått tillbringa aftonen på BB, tänker på dig.. Du är så stark och duktig, glöm aldrig det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar