söndag 11 mars 2012

Oh, Sunny day

Vad superfint väder vi fick även idag.. igår var vi en stund vid villan och grillade korv. Och drack oboy.. 

Jag kan inte påstå att det precis var min bästa ide hittils att tillverka ätbar mat i en snödriva med tre, från och till svartsjuka hanhundar..

Det uppstod en liten korv-incident, och en halvvägs förvandling till två zombiehundar som varken hör eller vet vad dom håller på med.. men nou hätä.. vi testar någonting nytt tänkte jag..

Min faster fick tag i Sunny, och sen lämnade vi dem helt enkelt åt sitt öde och gick på baksidan av villan och visslade efter dem.. and it worked! I'm a genious.. =)

Så hädan efter äter de all mat i olika rum och åker ut när vi ska äta, så inte snålheten och svartsjukan tar över..

Annars är det inga problem.. tur att hundar lever för stunden och inte hakar upp sig på en massa.. får man en gång det att gå fint så fortsätter det tydligen.. jag har slappnat av och behöver inte se efter dem hela tiden.. uppstår det fights så gör det.. det hanterar vi då..

Idag har vi tagit en solskenspromenad till ån längs med den skottade traktorvägen..

image



image



image



Det var minst sagt uppskattat.. även för mig.. fast jag lämnat mina solbrills hemma så jag var tvungen att kisa hela tiden..

image



Nu ska vi fira och kalasa Miikis bror J som fyller 21 idag..grattis och hurraa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar