lördag 9 mars 2013

Trött

Är så kluven i frågan om jag ska sluta blogga eller inte.. jag tycker det är kul, men när man inte har tid med det känns det lite lame att uppdatera 2 ggr i månaden..

Kan ärligt säga att jag aldrig varit så trött i hela mitt liv som jag är jyst nu.. så känns det kanske för alla nyblivna föräldrar.. när William sover ligger jag däckad brevid honom.. det är inget jag nödvändigtvis har planerat utan det bara händer..

Han sover över alla förväntningar på natten och äter en gång.. somnar runt 9 på kvällen och kan sova till 6 på morgonen.. då äter vi och somnar om ett par timmar.. kl.8 börjar dagen numera.. förut kunde han tillochmed sova till 11 men det kan man nog hädan efter glömma.. sen blir han trött efter ett par tre timmar, somnar i famnen men vaknar nästan alltid när jag försöker flytta honom.. lägger jag honom direkt i vagnen skriker han, börjar hosta och blir arg som ett bi..  om man vilar med honom i vår säng somnar han, men var så säker att han vaknar inom en halvtimme efter att jag lämnat rummet.. likadant om man går på en vagnlenkki.. sover sålänge vagnen rullar men vaknar ganska snart efter att den stannat..

Och eftersom sir. William inte är någon större fan av städning är det inte så prydligt hemma hos oss.. Högarna hopar sig överallt i hemmet och jag blir mer och mer irriterad av att se på röran.. idag hade jag bestämt mig för att göra det tappraste av alla försöken till att få röjt undan i det skuthälliska residenset.. alla mutor fram! och det hade väl varierad framgång kan man konstatera..

Han var nöjd i en kvart tills han lade i gång sirenen.. jag ignorerade i en kvart till tills ljudet som vanligt borrade sig in i hjärnan.. vi såg på lite fåret shaun och försökte det mesta för att hållas glada.. sen blev det allmänt gnälligt och vi gick ut på en liten vagnlenkki.. o.s.v men sover, det "jöutas" han inte fastän hur trött han än blir..

Fick förresten en present kvinnodagen till ära..

image



Det hade jag inte trott att jag skulle få faktiskt..

Veckan i Ruka var super.. vagnlenkki, vila, bastu och häng vid stugan sammanfattar det ganska bra.. vi ska försöka orka dit änn engång i vinter med mamma, men blir nog kanske till april det..

Jaha... Kanske jag skulle försöka med bloggandet en sista gång.. Det sku vara så kul att läsa efter några år om när william var liten.. det gör vi..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar