tisdag 22 oktober 2013

Cuz moma's worth it!

Nu blev det shoppat lite.. =) Har inte köpt något till mig själv på ett bra tag eftersom jag ändrar storlek lite efterhand här.. Har levt med jeans i kakkakvalité för 34,90€ paret och mina gamla förståss som jag kommer i.. Fast de jeans jag kan använda igen känns inte som att de sitter bra mera, fast de passar storleksmässigt.. Kan ha något att göra med att jag har klämt ur mig en människa x antal månader sedan och att kroppen faktiskt ändrar en del..

Där rök de innötta favoritjeansen.. =) Enda jag kommer att vilja använda är ett par Levi's som jag knappt använt innan.. De passar väl i princip redan men är rätt tighta så vi ska hålla ut ett par kilo till..

Nåja, nu till det jag klickat hem åt mig då.. De blev inga jeans utan två par bikerboots i läder till vintern..



20131021-213512.jpg



20131021-213611.jpg

Två par för att jag helt enkelt inte kunde välja.. Hade spanat in ett par UGGs, men ärligt tycker jag inte att de är värd sina 250€ eller mer för en sko som inte stöder foten över huvudtaget.. Får alltid sjuka fötter om jag går längre stunder med fakeuggs eftersom man måste spänna foten för att över huvudtaget kunna gå med dem.. Fast äkta kan ju vara bättre..

Har faktiskt inte ens provat äkta så jag vet inte, men här fick jag två par boots i äkta läder för en mindre peng så det kan jag tycka att lönade sig..

De bruna är stoppade och de svarta kan jag ha året om.. Tog en storlek större så tjocka sockor ryms också.. Det blir nog bra.. Min syster har de svarta också.. =)

Det andra som snart kan hämtas på posten är denna:




20131021-221731.jpg

En didriksons Irene wns parka.. Min gamla börjar nästan bli lite stor.. Och så är den mera en lätt-stoppad jacka, så är det riktigt kallt måste man ha något tjockare under.. Denna blev jag helt kär i.. En glad färg som funkkar, tjockt stoppad och burrig krage.. Precis vad jag sökt efter.. Och så hittade jag den på nätet för under 200€ ink. frakt så jag kunde bara inte släppa den.. Love!! =)

Så nu är mamma också rustad för vintern.. Men nu ska vi nog inte handla mer i klädväg innan jag börjar ha rott denhär båten iland.. 8 kg kvar.. Whoop, whoop! Fast man måste ju belöna sig själv ibland också.. Och 27 kilo tycker jag helt klart är värt 2 par skor och en jacka..

Nu blir det sängen så jag orkar dra styrketräning + intervaller imorgon.. Idag fanns ingen ork alls och William har gnällt konstant hela dagen.. Gotta love it! =) och så ska vi försöka få till ett par kilo potatis med morot och kyckling och lax i frysen åt lillkillen.. Kötträtter duger som tur är från butiken för de är så jobbiga att göra själv, men fisk och kyckling går bra.. Så att sånt..

Gonatt med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar