måndag 10 december 2012

Det börjar ta sig..

Hej, här från urskogen hej!

image



Tänkte bjuda på en bild på mig och William då han faktiskt e vaken.. =)

Vi äter och sover och myser för fulla muggar, fast vakentiden för herremannen är nog kanske bara ett par timmar sammanlagt per dygn..  men det är ändå mer än de dagar då han var nyfödd..

Det går snabbt dethär.. han har redan fasligt bra spänstighet i nacken och höjer huvudet högt så fort han slipper och vila på någons axel.. orkar inte hålla huvudet sålänge änn, men han gör flera tappra försök efter varandra..

Bilirubinkollandet är ju som tur över, men istället äter han så snabbt så han sväljer för mycket luft när jag ammar naturligt då.. med flaska är det kanske aningen bättre, men vill ju inte sluta för det.. cuplatondroppar hjälper dock ganska bra..

Annat vi hunnit med senast då.. en heldag i hemknutarna med lunch på Marina's och inhandlat dopp från Ida's beställningsbageri.. sen till gambelmommos och gambelfammos på kaffe.. =)

Willis blev bortskämd med bl.a dethär:

image

Ett sett med body och byxor med rävar på och underbara byxor från Polarn o. Pyret.. och sockor.. Tack, tack! =)

Och så hade gambelfammo och gambelfaffa köpt denna:

image

Jag fullständigt älskade denhär som liten.. fast tror jag själv hade den finska versionen..

Jag koncentrerade mig mest på att leta reda på de små arga djuren och skratta åt dem medan fammo läste boken.. =)

image

Ha, ha! lika roliga änn.. =)

image


Och så har vi varit till stan och handlat lite.. fast fick konstatera att det är ganska hopplöst att luncha någonstans över huvudtaget på Chydenia på en lördag.. änn mindre att hitta ett ställe med mikro att värma mjölk ij åt killen, och någonstans att byta blöja där inte 5 andra är på vessa samtidigt.. nåh.. hittade ett mindre befolkat ställe en bit bort från centrum innan prismabesök.. =)

Slänger upp en bild på julgardinerna jag troklat ihop också..

image


image

Fasligt sneda och förbannade nog mig igenom hela att ens sy något av linnetyg.. men, tässä ne nyt ovat.. de får duga..

Nu blir det en snabb dusch och sen sängen.. Willis sover redan..

image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar