lördag 29 december 2012

Det gångna året del 1

Det är ju många som skriver årskrönikor på sina bloggar, och även om jag inte bloggar varje dag ska jag ändå försöka sammanfatta det gångna året lite..

Januari




Försäljningen av magnetsmycken var i full gång och vi hade våra händer fulla jag och mamma på jobbet.. Det var frisering på dagarna och smyckespartyn på kvällarna.. vi kunde ha allt upp till 4 partyn i veckan, så då var man verkligen glad när det blev helg.. =)

image




Vi såg nyårsrevyn i Terjärv och var till Tammerfors på kick-off med Energetix (magnetsmycken).. och fick goodybags..

image

image

Och åt hotellfruklost..

image

Den 27.1 satt vi på flygfältet i Helsingfors i vänttan på vår tredje Thailandsresa.. som också var vår bröllopsresa.. en Thanimoon förståss.. =)

image

Det var en lång resa med många förbindelser och lite sömn, men till sist installerade vi oss på hotellet i Koh Lanta..

image

Det regnade ganska mycket i början..

image

Men det var härligt att promenera på stranden i den friska luften direkt efter regnet..

image

Jag njöt till fullt av serverad frukkost, frukter och massage typ varannan dag..

image

Och fixade naglarna..

image

Vi hittade en favoritrestaurang.. och Miiki upptäckte thaimaten, som vi åt tills det nästan sprutade ur öronen.. =)

image

Och jag bloggade ganska mycket nattetid smuttandes på mitt favorit ice tea.. =)

image

Det enda som fullständigt var kakkibajs var min myggallergi eller vad man nu ska förklara det som..

image

Vi besökte saladan village..

image

Och beundrade naturen på denna ö..

image






Februari




Den andra februari styrde vi kosan mot phuket och fortsatte vår thanimoon där..

image

Vi kom fram till vår bugalow.. som var helt över förväntan och som pricken på i på vår bröllopsresa.. såå himla lyxigt..

image

Och bara chillade dagarna lång.. jag hade viveca stens ljudböcker i öronen mest hela tiden.. och en del kvällar tuktuk'ade vi oss in till patongs shoppingcenter..

image

Kaffade på Starbucks och handlade ipads, converse skor, havaianas och annat nödvändigt.. =)

image

Och åt den bästa maten på buffalo steak house..

image

Eller så drog vi till Håkans och avslutade kvällen med hans mojitos..

image

image

En dag blev det phuket Zoo..

image

Men för det mesta var vi förnöjda i vårt lilla nest..

image

Väl hemma var vi saknade, så saknade..

image

Och i slutet av månaden blev det en Ruka visit..

image

Så otroligt vackert var det vi kumpuvaara..

image

Miiki och jokki kom senare och anslöt de också..

image




Mars




Sen var det mammas tur att dra iväg till thailand.. Jag var hundvakt och skötte allt på jobbet med friseringar och beställningar..

image


Vi njöt av att det började bli vår och ljusare tider.. och så gick det upp för mig att jag eventuellt var gravid.. helgen efter köpte jag ett test som klart och tydligt bekräftade mina misstankar.. =)

image





April


Jag gick långa promenader med hundarna och vi firade Påsk och min 24 årsdag..

image

Jag och mamma sålde smycken på stormässan i vasa..

image


Den sista april stängde vi portarna till Neta's hårcenter.. det som i så många år varit mammas arbetsplats och min från och till i fyra år...

image





Maj



image

Vi var till villan och svängde båten..

image

Och på en första Ultra.. =)

image

Magen hade börjat puta suspekt..

image

Och vi besökte ofta mommo..

image



Och så sov jag över hos Frida, hade smyckesparty och så kollade vi eurovisionen..

image





Juni



image

I juni åts det mest kyckling hamppare från hese som jag plötsligt inte kunde leva utan.. =). Städades som en galning när jag nu redan i princip var på mammaleedit, och promenerades nästan dagligen i skogen..

image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar