tisdag 19 mars 2013

Om ipad fodral..

Köpte ju BTW nog något åt mig själv från Vasa också..

image



Ett nytt fodral till padden.. det andra var i nån sorts mocka och samlade till sig allt möjligt skräp så ett enkelt läderfodral sökte jag.. hittade redan ett i kokkola (prisma) som jag tittat länge på i cognagsbrunt läder..

image



Fint va? Matchar den nya börsen perfekt.. så jag tog hem det och ur förpackningen och satte padden i det och så plötsligt svänger sig skärmen inte mera!  Vid närmare studering är det jättestarka magneter i pärmen som antagligen gör så att skärmen inte svänger sig, men fast jag tog bort plattan lämnade den så och envisades med att hållas lodrät i över en vecka.. 

Var tillochmed till itronic i Vasa för att få fixat problemet, men då vet ni.. precis när jag ska visa expediten börjar den svänga sig igen.. förståss.. =)

Dessutom är pärmen helt värdelöst konstruerad och välter när man skriver på plattan... Inte så kul med tanke på att det kostade 59€.. och så har jag böjt och i princip använt det så får inte returnera det heller.. och vill inte riktigt sälja det på loppis heller om det förstör någon annans ipad.. fast man tycket ju att de skulle testa sånt innan de säljs i butiker, eller?

För jag använde plattan bara timmar innan jag bytte fodral och så taijmat kan det inte vara.. @$%&*

Och detta nya svarta fodral är helt perfekt.. kan svängas i alla lägen bra lutning när man ser på film och så.. 44€ på chlas ohlsson.. rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar