onsdag 27 mars 2013

Senast hos oss..

Hej, hej.. minns ni mig? när jag fortfarande hade ett liv.. =)

Numera tycker jag att det mesta blir ogjort.. jag vilar då William vilar, och när han oftast somnar vid 9 tiden gör jag det också.. vilket raggarliv.. =) men ikväll är jag ovanligt pigg..

William har svängt sig från rygg till mage.. han kämppade och tog i så svetten rann och blev ordentligt arg och lessen ett par gånger innan han fattade hur han skulle göra.. men sen föll den sista pusselbiten på plats och numera är han på magen på två sekunder.. tappra försök görs även på skötbordet, så nu är det färdigt med att hämta saker medans han ligger och vänttar..

image



Han vrider benen åt sidan och tar fart och så går det hur lätt som helst.. han är såå nöjd över sig själv för det också.. =) delvis för att jag hejat på honom och utbrustit "oj,så du kan" femtielva gånger så nu när han svänger tittar han på mig och ler brett.. mommy's proud! =)

Överlag har vi senast gjort det vi gör 95% av vardagen.. promenerat med vagnen och hundarna, våldsgästat de närmaste, försökt mitt yttersta för att bekämppa bergen av disk och tvätt sålänge minibossen tillåter, vilat, lekt, ätit and so on.. Ibland är han såhär glad..

image

..Och då hinner man vika ett halvt tvättberg innan hans tålamod är slut.. oftast inte, men ibland har man tur.. =)

Willisens mommo har semestrat iväg till thailand så vi har ett hårigt fyrbent dagisbarn till hos oss ett par veckor framöver.. =) men det är nog så uber bekvämt att äga hund här i skogen.. de får mat ett par gånger om dagen, släpps in och ut ur huset enligt begäran och tollar efter mig fritt när jag promenerar med vagnen.. som katter i princip.. vi bor så långt in i skogen så de har aldrig rymt längre än till grannen.. sen står de som två små frågetecken vid vägkantten och vänder tillbaka.. de har tillräckligt med revir här så det räcker och blir över så det är verkligen behändligt..

Solen har ju börjat visa sig mer, vilket vi utnyttjat till max..

image

image

image

Och så kör vi vidare med smak-portionerna.. var tillochmed på babymatskurs och fick lite inspiration.. för tillfället smakar vi lite banan och avokado på dagarna och lite potatis och morot på kvällarna, och potatisen går nog faktiskt lättare ner nu.. fast det ju klottas något otroligt..

image

Favoritboken läser vi intensivt varje dag..Vid fyra månader är det nog tydligen dags att ta tag i sin kulturella sida.. =)

image

Ikväll har vi hängt och kaffat med moster å moffa.. bra så..

Det var nu det mesta om ingenting vi gjort.. De som vill ha mer regelbundna uppdateringar om oss kan fritt följa oss på instagram (emmaskuthalla), det går så mycket snabbare med bilder, men ska försöka aktivera mig mer med bloggen så vi har något dokummenterat om när William var liten.. =)

Natt natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar