onsdag 12 november 2014

Superfeelis och itkupotkuraivaris

Idag har det på något sätt hänt mycket..Först hade jag och William mysfrukkost med tända ljus (mest för att han sku få blåsa av dem sen) Det är vår nya morgonrutin, och verkligen inte mig emot.. =)

Sen, när morgonrumban var på bättre sidan (d.v.s alla har torra blöjor, har ätit och fått bytt bort pyjamasen, samt att hundarna fått sitt) begav jag mig mot rådgivningen för min besiktning, samt handlade och köpte dopp till oss och fammon som skött båda barnen idag.. Och bra hade det gått..

När jag kom hem drack vi kaffe och så fixade jag snabbt lunch till mig och William innan dagsvilan.. Och så länge barnen sov slösurfade jag och kom att tänka på hur bra en mammagrupp som jag är med i på facebook är.. Men hur "ååsides" den är för oss.. Visst kan vi ta bilen till jeppis där de flesta lekträffar är, men vi sover ganska länge om mornarna och det är då ganska kämppigt för oss att befinna oss där till te.x kl 10..

Och visst finns det ju en massa vårdlediga mammor i vår egen kommun så Why not, tänkte jag.. Sagt och gjort, skapade gruppen ca kl.5 och nu 7 timmar senare har den 88 medlemmar... Alltså wau!! Va bra den blev.. Är så löjligt ivrig på att vi ska börja träffas!! Alla där är så fina, och det finns mammor i alla olika åldrar, med olika många barn i olika åldrar och i olika livssituationer, men alla är vi på något sätt förenade i denhär rollen vi axlar varje dag d.v.s Mamma..


IMG_2668.JPG

Även höggravida kommande mammor hittas
som säkert kommer att uppskattar denna support då de påbörjar sitt nya kappitel i livet.. Det kommer förhoppningsvis att bli något man ser framemot, dit man kan komma med leggings sunkiga tunikor och skitigt hår och beklaga sig om sin dåligt soviga natt om man så vill det, och få förståelse på ett sätt som bara vi som också har varit där flera gånger kan ge.. Och kanske ett och annat tips som kanske kan hjälpa..

IMG_2667.JPG

IMG_2669.PNG

Man kan bjuda in folk till sitt ostädade hem
och krafsa fram det man hittar i skåpet eller frysen, bara för att man har tråkigt.. Och så kan vi tvinga våra män att överta rollen i nån timme så vi kan träffas och äta mat och umgås med varandra och konstatera att samtalsämnerna aldrig tar slut.. Det kan ge otroligt bra feelis, ny energi, nya vänskaper och framförallt ett otroligt bra kontaktnät.. Dethär gjorde verkligen min dag ska ni veta.. Eller i princip min månad!! <3

Sen var Jannina hit med sina tre killar och lekte ikväll.. Till en början gick det super.. William tycker om äldre barn och uppskattar när nån vill leka, men sen blev han herr egennyttig och vägrade att dela med sig av sina leksaker.. Och så blev han totalt hysterisk då han inte fick ha alla sina leksaker ifred och slängde sig i en itkupotkuraivari på golvet gång på gång, och högre och högre oberoende av vad jag försökte resonera med honom om.. Så nu ringer det nog fortfarande i ALLAS öron (inte minst de nyföddas)...

Välkommen tvåårstrots antar jag.. Tack och förlåt kan man ursäkta honom åt alla som hädan efter tänkte besöka oss (i allafall om de har barn som tycker om leksaker).. Vi kan träffas igen när vi förträngt dethär.. =)

Men inget rubbar min superfeelis ikväll efter denhär gruppen.. Det kommer nog att bli superbra dethär känner jag..

Nu borde kanske jag också dra mig bort till drömmarnas land. Imorgon vänttas besök av Heidi och lilla Aaron.. Tur att han inte bryr sig så hårt om leksaker ännu.. ;)

(Om någon ännu vill vara med i gruppen "Mammor i kronobyområdet" och inte blivit inbjuden, skicka PM åt mig på facebook)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar