torsdag 6 november 2014

Två månader, snart 2 år!?

Hej,hej!

Igen har ett par veckor blåst förbi, och i måndags blev lillsessan två hela
månader?!! Say what!? Jodå, det går undan nu..

Krokodiltårarna faller vartefter jag får plocka bort de små söta kläderna då jag vet att de inte ska användas mer.. (På jävligt länge i allafall).. ;)



IMG_2612.JPG

IMG_2604.JPG

Men mer till människa har hon i allafall blivit och börjat uttrycka sig så duktigt.. <3

Som vanligt bjuds det på en bilduppdatering om vad vi gjort här senast i huset mitt i skogen..



IMG_2464.JPG

IMG_2466.JPG

William och mommo har bakat bullar.. Inklusive gester och provsmakning av deg.. Sedan lyckades busen vrida ugnen till 300 grader obemärkt, vilket utlöste brandalarmet i hela huset, (alltså är brandvarnarna seriekopplade).. Kakan som då befann sig i ugnen blev förstörd och öronen sjuka, men bullarna klarade sig fint.. :)



IMG_2517.JPG

Vi har gått omkring och myst i varma kläder och ullsockor om dagarna allihopa.. Älskar denhär onepiecen förresten.. Så otrolit varm och skön.. Om den bara fanns i vuxenstorlek.. ;)


IMG_2558.JPG

IMG_2481.JPG

Sen har vi varit och träffat lite andra mammor och bebisar och barn.. =)



IMG_2545.JPG

Ibland åker jag iväg ensam och handlar för att ränsa huvudet lite, då kan det bli såhär te.x här hemma.. 😁 Den lysande saken är en "bliko" med magnet och stötsäkert skal som pappa fäster på bilraket då han kör omkring på industriområdet på jobbet.. Han sku lagom ta in den för att ladda den och tro att han får den tillbaka.. Som tur har dom två sådana på jobbet, så vi vänttar på att intresset för den ska avta så vi kan returnera den.. =)



IMG_2546.JPG

Då vädret tillåtet har ibland BÅDA somnat i vagnen då vi varit å skutt.. William som inte har sovit i vagnen på typ ett år!? Verkligen bra då man får komma ut lite.. Nu har dock båda varit så flunssiga så vi har försökt hålla oss inne lite till.. Men snart ska vi nog göra det till en rutin minsann..



IMG_2549.JPG

Lillasyster har fått ärva Williams windfleece som minst sagt blev sparsamt använd.. Den var nog inte många veckor i bruk då vi borde ha köpt större storlek.. Den blev dock handlad den dagen det bekräftades att det var en kille vi vänttade, så hade inte så noga koll på vilken storlek den borde vara.. Och "kissimössan" som var den enda jag hittade i tjockare mössväg.. Alla vintermössor är ännu ganska mycket för stora..


IMG_2617.JPG

All helgona firades såhär hos oss.. Jag och William tände ljus åt "gambelmommo" och övrig släkt från min sida på gravarna på fredagen, och så hade vi en Halloweenfest på lördagen.. Mat i överflöd och så hade vi slängt ihop lite Halloweendopp med moster..

Det kan nog bli en fin tradition hos oss tror jag.. Man tänder ljus på gravarna och ordnar spökfest.. Det kommer nog barnen att uppskatta i framtiden också tror jag.. Och alla får lov att ta med sig lite godis som dom får samla i någon hink.. Det firas ju inte så hårt här så man går och knackar dörr, men nu i helgen var vi ju redan 14 personer så det borde ju räcka rätt bra.. Låt godiset komma till oss liksom.. Muhahaha.. =)


IMG_2607.JPG
Pumppan hade pappa och William karvat ut.. Första gången vi gjort det också och jättefin blev den ju.. =)


IMG_2618.JPG
Dessa sattes i hårdanvändning då strömmen slog av då det var sånt förjävligt väder natten till tisdag.. Kl.22 ungefär slocknade allt och under natten en 4 tiden vaknade jag av en lamppa som tändes så vi led inte så mycket, men vet att det fanns många som lämnade utan moronkaffet och fick bege sig iväg en bit för frukkost och lunch.. Dessutom lyfta ut alla matvaror som måste hållas kalla.. Det tänkte jag också på att det värsta är om frysen tinar helt då vi har en halv ko minst i maletkött i frysen..

Och innan vi somnade korsade jag nog fingrarna ett par gånger och hoppades att tuttarna skulle leverera och hålla damen mätt genom natten.. En liten skvätt fick jag varm med varmvattnet i kranen, men om strömmen hade varit borta ännu på morgonen hade nog vår pappa fått hämta mammas generator..

Och tillsist ett par vardagspixlar på det!


IMG_2493.JPG

Finns det hjärterum så.. Ryms man tydligen.. Alla bebisens saker ska testas.. Men värst är väl nog när han klämmer sig i sittern med sina 13 kilo så jag tror att den ska böjas och helt konkret gå sönder.. "Sonnnäää" säger han bara när jag fasar mig om saken..



IMG_2630.JPG

Evighetsfrukkostarna.. Jag brukar ju älska att få dricka mitt kaffe i lugn och ro, men då han äter minst och klottar mest och behöver mutas i samtidigt som jag ammar sku jag inte gråta ifall det kunde gå undan lite.. =)


IMG_2624.JPG

Leksaker som är överallt om änn hur många gånger man försöker hålla dem i lekrummet.. I tvättstugan, på toaletten, i hallen och där ska de då vara om busen sku råka behöva dem, för blir de bortförda känner han sig tydligen inte hemma och börjar utan vidare att återställa sitt lekland i hela huset.. Gaah!! Jag vill ju ha ordning nån gång.. Det konstant snurrande ekorrhjulet..



IMG_2638.JPG

Och såhär går det om vi försöker få bytt blöja och kläder.. Ropar vi på honom springer han undan, och när man sen söker efter honom har han gömt sig.. Underbara busunge, om nån ynkka vecka blir du två år! Mammas lilla stora kille..

Nu hade jag visst en tvätt och resten av diskberget som inte rymdes med igår att förintta.. So long..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar