fredag 14 november 2014

Dag på hemmaplan och presenter

Sku ju blogga igår, men somna samtidigt (eller möjligen före) kidsen.. =)

Det blev en hemmadag med besök av fammon och sen Jessica och Emma..
Igår va det också en superbra dag för oss alla.. Inget gnäll och inga raseriutbrott och då han blev så lessen då fammon sku fara i föusi så satte jag mig ner med honom och lekte med dupplo..

Ännu på kvällen kom han med sina dupplogubbar och ville att jag skulle leka, vilket bevisar att vi gör det alldeles för sällan.. Man borde verkligen inte se rött alla dagar då leksakerna änn engång hittat sin väg ända till köket fast man plockat undan dem jyst innan. Barn är barn och barn ska leka, även om man vill att ens hem ska va något annat än ett lekland..



IMG_2677.JPG

Och så hade vi återigen lite höstfeelis då vi invigde noshbodyn.. 😍 för den som inte bryr sig om barnkläder så värst är detta säkert inte så intressant.. Men de som är miniklädsnarkomaner som jag själv förstår precis.. Hur löjligt tillfredställd man blir över en liten mjuk body som man då dessutom hittar nogot att kombinera den med så det ser.. Ja rätt bra ut..



IMG_2671.JPG

Och själv går man omkring i noppiga trasor med halvtovigt hår och en lätt svettlukt för att man är så bekväm så man inte minns när man duschade senast.. Men huvudsaken att barnen ser bra ut tydligen.. =)



IMG_2670.JPG

Vår "lilli" har fått så många presenter redan och alltid är det ju intressant att se vad folk kommer med.. =) Detta fick vi av Heidi och lilla Aaron, och det som ser ut som en tuttflaska där är en slags övergång mellan tuttflaska och pipmugg, så det ska bli intressant att testa.. Och så samlar vi lite smått på brioleksaker, så denna var den första som inte är en bil i princip..

Nu ska vi smälla iväg till stan och se om vi hittar doppresent till helgens dop, och varva skobutikerna ijakt på vinterskor åt MIG!! Jag må oftast ha noppiga kläder men nu ska hä handlas materiell lycka för det är jag banne mig värd då jah inte köpt något till mig själv på evigheter förutom dopkläder..

Och så har vi ett enormt H&M paket i kokkola innehållande Williams dopkläder, lite inredning och mindre noppiga hemma-paltor till mamma.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar