lördag 2 januari 2016

Ny header och skattjakt i vardagsrummet

"Mamma vann er hädi dikusauriens mat?" "Mamma, vann er hadi radiobiiln?" Mamma, vann er hadi duplogobbi?"

Tja, helt säker på att det är under soffan kan man ju aldrig vara, men det tär mig vara en bra gissning. =)


Orsaken till denna "skattjakt" är nog inte heller duplogubben eller dinosauriemat, utan lillasyster kelakort som hon ansett att vara totalt utan värde då hon hittade min telefon med korten i förra veckan.

She's good.. Inte under soffan eller under mattan.. eller under eller i soffbordet då det finns små springor i det som kelakort passar ypperligt i. Får se om vi får beställa nytt. Hennes personnr. är också så nytt i mitt minne så kan inte minnas exakt vad det var heller om nån frågar.. Och jo, vi lyfte på kuddarna i soffan också och kollade bakom och mellan alla kuddar, but still nothing..

Jaja.. jag ger mig inte i första taget med sånthär för oftast dyker det ju upp. Om inte förr så senast då det nya är påväg hem. =)

Ny header också förresten. Känns på nått sätt nödvändigt nu då det bytt år. Många har ju bytt bloggportaler också, vilket ju gör susen för inspirationen och så, speciellt om man saknar någon funktion. Men jag är nog nöjdast här på blogspot nu känner jag. Det enda jag inte har här är domänen, alltså att adressen förr var emmaskuthalla.com, och på så vis känns mer "eget", så det kunde blogspot också fixa som profunktion tycker jag, annars tycker jag att de har de bästa verktygen för någon som inte är profs på html-koder och sånt. 


Lite vintrigt, fruset och skogsaktigt.. Fast någon vidare snö har vi ju inte så man får väl skapa sin vinter.=) Kallt har det ju blivit i allafall så det räcker nu tycker jag.

Snart kommer mommo hit så barnen får visa sitt nya rum åt henne, och senare ikväll moffa, Katrinemommo och hennes bror + dotter som aldrig sett vårt hus och sånt, så bra program idag också..

Nu ska jag hitta några kläder för idag. Konstigt nog är jag den enda som lallar på här änn på eftermiddagen med pyjamas. Måste bli bättre på att prioritera mig själv. =) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar