måndag 4 juni 2012

Om loppis..

Dagen har gått till att tömma mitt loppisbord på basaari och fört vidare till city loppis i jeppis.. igår sa jag att det säljer dåligt på basaari, eftersom jag fått ihop ynkka 58 euro på en vecka varav hyran på 30euro för två veckor inte var bortdragen.. men idag då jag var och hämtade mina saker, lämnade jag med 148 euro.. Har nog sålt bättre förut, men från 28 euro till 148 euro får klart godkänt..


image


Och saker har jag ju att sälja.. ändlöst känns det som.. en massa inredningsartiklar från tidigare lägenheter och saker jag sparat och trott att jag behöver sen, som vi nu inte har någon användning för mera..

I ärlighetens namn har jag nog varit något av en hamster, och samlat på mig en massa onödiga saker, eller i princip sparat mer an jag slängt och dragit hit mer efter hand.. men nu har jag brytit mönster och faktiskt inte köpt så mycket små krafs sen vi flyttade hit.. vi har inte ens fönsterbräden här, och det vill jag inte ha heller.. det hålls så mycket enklare och snyggare då.. =)

Så nu hoppas vi bara det säljer och så fortsätter jag med loppisbord tills vi fått bort allt onödigt.. resten som ingen eventuellt vill köpa, kör jag till röda korset eller något liknande..

Och så kommer det ju en del pengar med loppis man kan köpa andra saker för, som tillexempel ikea möbler till pyret.. och så ska vi ha en alldeles egen emmaljunga.. =)

Najs, najs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar