tisdag 12 juni 2012

You got hair mail

Just som jag vattnade mina blommor på terassen kom posttantten med mitt paket från BM international.. d.v.s mitt hår.. =)

image



Det fanns en tid förra hösten då vi precis flyttat in i vårt hus och mitt hår började skifta i grönt, antagligen för att rören var nya och avgav metaller ifrån sig, för nu har jag inte märkt nånting sen dess.. men anyhow, så bestämde jag att testa färgen rödbrun.. jag ville ju ha såndär intensiv rödbrun och inte det grådaskiga jag fick efter verkningstiden.. och allt efter det var ett helvete innan jag fick fram något ens i närheten..

Sen klippte jag en frammåtväxande page, som sådär i efterhand sett varken passade min ansiktsform eller hårkvalite.. och så blev det så jobbigt med utväxten när jag är så ljus, att få färgat det mörkt..

Så jag smällde på två blekningar och lite silvershamponering innan jag ens hittade en nyans jag teks visa mig i.. och då var håret totalföstört.. jag tror inte ens jag törs göra slingor innan det växt ut igen.. så nu är det totalvård som gäller!

Medans det fortfarande var mörkt, fick jag ju för mig att testa en billig tejpförlängning också.. som slutade med att jag fick kniva loss de sista eftersom medlet ej fungerade.. tur att det är såpass tunt lager förlängningarna sitter fast i så det inte syns, men har antagligen fortfarande kortare stumppar kvar nånstans..  då svor jag att jag aldrig skulle ha förlängningar av något slag igen..

Det var dock innan jag jobbat med nordic haircontrast.. jag gjorde dessa på L-M och vi har precis servat dem en gång.. limmet lossar underbart lätt med medel nr.1 och medel nr.2 ska ta bort limresterna.. dock ville de inte hålla lika bra efter att de servats första gången eftersom vi inte fått bort limresterna ordentligt.. fast då hade vi inte beställt medel 2, så nu ska vi snart testa igen..

Ny tejp finns som färdigklippt eller på en rulle.. och köper man två förpackningar hår får man en plattång på köpet..

image



Dessutom kommer denna underbara vårdcreme med i varje paket hår..

image



Kvalitén är 100 gånger bättre än Dream hairs både på håret, hur det är färdigt tejpat och bara att plocka i håret när det kommer, och servicen som medföljer..
I varje paket hår finns förutom vårdmedlet, en instruktionsbok om hur du ska sköta håret för att bäst behålla kvalitén och glansen i det, vilket också gör att det håller längre.. tillochmed förpackningarna är lyxiga och höjer kvalitetskänslan..

image



Av alla de sätt att förlänga hår, tycker jag tejpen är bekvämast, smidigast och enklast att bibehålla.. vet inte exakt vad man betalar för sinett, microring eller flätförlängning, men även tejpförlängning finns i många olika prisklasser..

Dock är tyvärr i detta fall det dyraste också bäst, eftersom det är så stor skillnad på kvaliteten..

360 europengar får man punga ut för kalaset innehållande 2 paket hår med medföljande plattång, medel 1 & 2 samt ny tejp till att serva och tejpa om efterhand håret växer..

Kerran kirpasee.. nåjaa vill i princip inte färga håret så länge jag är gravid.. och kan inte påstå att jag känner mig som något bombshell i denna halvkorta frisyr..

Långt hår ska jag ha.. och efter att det växt ut skall jag aldrig få sånahär crazy idéer igen.. som i allafall avviker från ljust och långt.. jag lovar!! =)

Aldeles snart kommer mamma hit och sätter fast det.. jihuu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar