söndag 4 januari 2015

En bra dag

Det blev en jättebra dag idag.. *ler för mig själv*

William fick köra traktor med faffa och bygga snögubbar med svärisarna som passade dem medan vi var i stan. Och Vanessa hade sovit mest.. nu mot kvällskvisten var det lite tänder som bråkade då hon sku hitta sömnen men annars hade väl även hon en bra dag..

Vi blåste igenom H&M, Lindex, Kappahl och polarn o. pyret för lite nytt till kidsen och några fynd gjorde vi allt.. fast nog var butikerna lite tomma allt efter rean.. (förutom polarn o.pyret där jag konstigt nog alltid hittar något).. 😊

Ny andra halare till William (den som alltså får bli ordentligt smutsig då han är ute med pappa), handskar med dragkedja som är lätta att klä på, nya college byxor (alla är för korta, IGEN) nån Dusty tröija och en flygbana!? med ufcorse Dusty som var på 30% vid prisma för att han dumpat tutten.. okej, han fattade nog inte att det var därför han fick den, men.. 😊

Nya pyjamasar till Vanessa som växt ur sina, Mera byxor (då vi igen har bytt storlek och drar numera 68, och har typ 43 bodys och 3 par byxor)..

Och nya Bh:n till mamma.. no comments om det med det var nödvändigt kan jag konstatera.. jag som alltid har haft B kupor sedan typ högstadiet har plötsligt ökat två storlekar sen barnen kom.. Det säger jag bara att insikten om att C kupor är för små var väl en smärre chock.. 😄 men kanske de avdunstar lite i takt med viktnedgången sen.. eller så är de här för att stanna.. anyway..

Vi träffade på mannens farbror med familj på stan och tjejen jag delade rum med på BB.. eller de var ju två jag delade rum med, en som blev utskriven före mig/oss och en som tog hennes plats sista dagen jag var kvar där.. och det var hon som kom in senare jag såg idag..

Jag blev verkligen glad för att träffa på henne då jag försökt hitta henne på facebook utan framgång.. Nu bytte vi i allafall nummer och ska träffas nångång inom kort.. Vi trivdes jättebra i varandras sällskap på BB, och har ju döttrar som är födda endast med ett par dagars mellanrum så det ska bli jättekul.. Hon bor inte längre heller än lite utanför kokkola så kanske vi börjar umgås lite då vi båda är vårdlediga..



/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/92a/30472057/files/2015/01/img_1012.jpg

Ikväll var William övertrött och vägrade att somna då han inte sovit middag.. Han somnade i matstolen, men efter att han fått på sig pyjamasen blev han omöjlig.. och då han äntligen somnade 22:30 istället för 21 som jag hade tänkt mig ville inte "Fia-Lisan" (som vår fammo kallar henne) sova, och när hon nu äntligen somnade vid kl.23 hällde denhär mamman upp ett glas vitt åt sig och sjönk ner brevid mannen till en dålig actionfilm med Bruce Willis.. (orkade inte intressera mig för vad den handlade om).. bra avslut på denhär dagen.. (läs: jag ammar inte mera), varför tar vi i ett annat inlägg..

Gonatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar