måndag 5 januari 2015

Ledighet och kaffedates

Det var en lugn, men gnällig hemmadag igår.. Ni vet då man sku ha feelis at plocka på här hemma men en viss gnällfia inte låter mig.. Tänderna bråkar och hjärnborrande bebisgnäll ringer mamma i öronen.. Nåh, va kan man.. Att få tänder är jobbigt.. 😩

En diskmaskin fick jag iplockad och två maskiner tvätt så det är ju alltid något antar jag.. man orkar liksom inte mer än det som måste göras ognällt eller inte.. Och så var vi ute och andades lite frisk luft allihopa..



/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/92a/30472057/files/2015/01/img_1018.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/92a/30472057/files/2015/01/img_1025.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/92a/30472057/files/2015/01/img_1026.jpg

Vanessa diggade babybjörnen då hon fick se lite mer av världen än bara insidan av huset.. Fast då somna hon efter en kvart.. Och när jag sen byltat in henne i vagnen och hoppats på att få gjort lite mera härinne (som att ränsa bort julen te.x) vakna hon ju förståss direkt..
nåjaa, vissa dagar drar hon ju ändå flera timmars sovpass på raken med ett par matpauser så det kan väl inte va så jämt.. lite sov hon hur som hälst så hoppas hon får vilat upp sig lite idag..

William gick det i allafall ingen nöd på då han fick sitta på "schinkka" (läs: kälke) i sin nya halare och vara en sväng till farbors och se hur renoveringen framskrider.. Han visade stolt upp "Gobbi" som han och svärisarna hade byggt då vi var i stan.. fin va? 😊 Och sen på kvällen fick han ett "gullanskov" med lillasyster.. ibland är dom ju rätt söta domdär kidsen..



/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/92a/30472057/files/2015/01/img_1033.jpg

Idag har vi storslagna planer och ska besöka två mammor + barn. Först till Kelviå till K och lilla M (alltså min roomy från BB), och sen en sväng till Nina, Kenneth och barnen och catcha upp lite.. Jag har ju bara fött barn och hon har gift sig sen vi träffades sist så en kaffedate är nog på sin plats.. 😊

Nu ska jag svepa det sista av morgonkaffet och få på barnen kläder så vi får räpa iveeg.. Ha en awesome dag people!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar