måndag 21 maj 2012

Oh righty-then

Sådär.. nu kan jag börja blogga på allvar.. =)

Lite om själva graviditeten nudå:

Är idag i vecka 12+0.

image

Och här är en bild på den första bulan..(ignorera kläderna jag håller på att sortera i bakgrunden) jag har inte varit smal precis innan heller, men om det här finns där redan nu, så gud vet hur stor jag kommer att bli.. =)

Har precis varit på mitt andra rådgivningsbesök i veckan och så var vi tillsammans på första ultran..

Är så trött så jag iprincip befinner mig i ett komatillstånd, men har klarat mig hittils utan att spy över huvudtaget.

Min hy är helt åt skogen och jag får finnar på de mest konstiga ställen, förutom i ansiktet då förståss som också är på sämre sidan för tillfället.. hur var det nu dom brukar säga att man har en slags lyster när man är gravid och snyggare än någonsin, bullshit säger jag.. det har vi inte märkt av här i allfall-- =)

Humöret svänger häftigare än någonsin och min kära man för stå ut med både det ena och andra..

senast idag lät det såhär:

Jag: Vad F**n har du gjort åt datorn och internet? inget fugerar juh!?!!!

Miiki: ingenting..

Jag: Men det fungeeeerraaarr INTE!!!

Miiki: jaha, jag vet faktiskt inte vad som är fel.. kan se efter när jag kommer hem..

Jag: jaha.. å hur pass snart tror du att det är då?

Miiki:så fort jag hinner hem. sitter i bilen..

Jag: Fine! Hej Dåå!!!!

Miiki:Hej då..*suck*

Och så sitter jag på soffan ock skäms när han kommer hem.. Tur att han är bäst i världen och pussar mig på pannan och frågar vad som är jobbigt istället för att ryta tibax.. det brukar han noig göra i vanliga fall, eller i allfall vara betydligt hårdare så något har ändrats i honom också... vet inte hur jag ska förklara det.. man blir så elak för de minsta sakerna och ibland känns det som att det är någon annan.. som att jag inte har någon kontroll över mig själv.. nåjaa.. något får väl han också stå ut med för denhär graviditeten.. =)

Tacka vet jag svärmor som bakat tacopaj som jag fick hämta när jag kom hem idag.. Det var himmelskt efter att man jobbat.. Jag och mamma har varit på kaustisen rompemarkkinat både i går och idag och sålt smycken..bra så.. Imorgon har jag loppisbord på Basaari så hoppas det försvinner betydligt med tavara här från oss..borde bara orka ta itu med att prissätta sakerna.. men ingen stress jag är ju ledig..  Nu, mera Arga Snickaren.. Älskar Kanal 5 Play funktionen, eftersom vi inte ser kanal 5 här hos oss.. Arga snickaren, En stark resa med morgan & Ola-conny, Outsiders m.m kan bli en del av mitt liv igen.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar