måndag 14 januari 2013

20:dag knut

Idag har jag fått sova. tills jag vaknade faktiskt.. Mannen och barnet steg upp runt en 9 tiden, och nästa gång jag vaknade var klockan 12:30!?.. det har väl blivit lite sömnskulder med att sova i 2 timmars knyckar och halvtimmar mitt på dagen, men nu är jag utvilad och pigg.. med en uberbra känsla ända in i tåspätsarna..=)

Sen blev det "doppat ut julen" hos min mommo.. Hon och William diskuterade djupt medans vi andra drack kaffet ostört..

image

Och så fick jag plockat bort lite joulukrääsä här hemma sen ikväll.. blev inte alls av i fredags då Willis var så gnällig.. han har spytt upp en del mjölk nu ett par dagar och magen är lite orolig.. bara det inte är "fari" som alla nu har eller ha haft, tycker nog han är allt för liten för sånt.. =/

Tänker inte ta med honom och handla mer nu heller innan det blåser över.. Dom varnar ju nu läkarna i alla tidningar att man ska hålla sig borta från tätbefolkade ställen med spädbarn/småbarn.. så kanske man sku lyssna nu för engångsskull och ta det säkra före det osäkra..

Alrighty then.. nu ska jag sova mera.. imorgon kommer svärmor hit å hänga med Willisen så jag får bort resten av julen och in lite vår i huset.. har kommenderat mannen till butiken efter jobbet för att hämta vårens första tulpanbukett.. då blir det nog vårigt värre.. =) fast det känns kanske inte så vårigt så mörkt som det fortfarande är om kvällarna..

Natt natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar