onsdag 9 januari 2013

Dagens underhållning

Dagen började med att städa efter Tim som strittat på hallmattan, och på en golvplatta vid spisen igår.. F*uck. En teori är att han känner bebisens doft överallt och att jag är för fokuserad på bebisen, därmed blir väl hans existens för obefintlig så han känner behovet att stritta omkring sig.. Hoppas bara att det är något tillfälligt så jag inte behöver tvätta mattor i duschen hela vintern..

Vi har en väldigt gnällig period på G här hos oss, och de senaste dagarna och nätterna har minst sagt varit "Huonosti nukuttu".. Han sover en stund, äter en skvätt, sover lite till och gnäller och ålar sig i famnen.. numera är det ren lyx om han sover ens en timme i en fart.. d.v.s man hinner INTE hänga tvätten och äta frukkost då han sover första gången.. och ibland hamnar man att prioritera rena torra spytrasor över sig själv.. =)

3 timmar är nog max vad han sover om nätterna också.. kahvia naamaan bara..=) Skulle jag behöva äta eller gå på toaletten och lägga honom i sin gunga, vrålar och demonstrerar han världens alla orättvisor direkt.. ampper indeed.. i famnen kan han glömma bort sig och somna ibland, men lägger man honom i vagnen så vaknar han direkt eller efter typ 15 min. Och försöker man få honom att somna i vagnen och drar den fram och tibaks går det inte alls, då lägger han sig verkligen på tvären..

Men ont nånstans
tror jag inte han har när skriket slutar direkt om man går runt med honom så han får titta på saker.. så mitt liv går ganska långt ut på att vara butler åt prins Willis.. =) Och hitta på program när han tydligen är så uttråkad..

Konceptet åka bil, gå i affärer och kaffa på HH café tycktes tydligen gå hem.. Ersättningen tog slut mitt i dagen så vi styrde kosan mot jeppis och kollade lite vad som lämnat kvar av rean på samma gång..Han håller verkligen huvudet stadigt när det finns så mycket intressant att titta på över min axel och andas så sött som om han hade jättebråttom.. <3 en äldre dam på caféet såg när han viglade med huvudet och tittade på henne med stora tallriksögon. "Ha fa jo snart iveeg hadee" tyckte hon.. =)

image

image

Sen drog vi hem och vila lite innan pappan i huset kom hem.. Måste änn engång prisa Gracos travelsystem lite, som är den enda orsaken till att jag inte anser att strosa på stan med en 6 veckors spädis är så totalt sinnessjukt.. där ligger han i sin bilstol och filosofierar och sover om vartannat..
Detta följde då hem med oss från rean:

image

Kappahl gör väldigt fina, färgglada och unisexa barnkläder som mer och mer börja likna en budgetversion av polarn och pyret.. fast tvivlar på att kvalitén är densamma.. men å andra sidan har man inte en body i st. 56 så väldigt länge.. Och så hittade vi bamsebodyn från Lindex för 4 euro.

image


Och så 3 par svarta, vanliga college byxor från Kappahl.. vi har så otaligt många bodys, men vad hjälper det om man har endast 4 par byxor.. vilket är ganska lite åt en spädis.. 2 dagar max så ligger de alla i tvätten..=)

St.50 använde vi i 3 veckor, sen blev pyjamasarna lite "korta i nacken".. nu har st.56 funkkat bra och vi har nog en bra bit till st.62 känns det som..

Jaha.. annat vi gjort då sen julen.. Nothing much.. varit ute rätt mycket när vädret tillåtit, och en dag var vi till Miikis mommo skottandes Jag, svärmor, Jimmy, Tim och William då förståss.. =)


image


Och det var så förhärdadis sköönt!! Tror verkligen vi ska satsa på det imorgon också om han är omöjlig.. Och ATT Tim är i extas.. han som är så uttråkad numera att följa denna vardagsrumba.. idag var dock hans bror här och busade med honom medan mamma hade bilen på service..

Och så har muminmuggarna fått en hedersplats i köket..

image

De senaste investeringarna:

image


Och så kom fina N med hemulen också, så nu börjar de vara rätt många..

Nu har jag färdig matat minimänniskan, så jag ska krypa till kojs jag också

Natt natt!













ng> investeringarna:



Och så kom fina N med hemulen också, så nu börjar de vara rätt många..

Nu har jag färdig matat minimänniskan, så jag ska krypa till kojs jag också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar