torsdag 24 januari 2013

Klicketiklick

Ni vet såhär i någotsånär postförlossningstider då känslan av att vara hot stuff inte riktigt infunnit sig änn, och alla slantar går till mat, boende, Polarn o. Pyret, heminredning och muminmuggar? Jag visste ju att ni sku förstå precis.. =)

Då kan man i ett vagt ögonblick surfa in sig på jotex och bestämma sig för att förnya hela huset såhär för den kommande våren till ära, med tillexempel detta..

image



Nya gardiner till matsalen.. för börjar inte sy fler själv.. och de jag jyst sydde står det ju god jul på.. men för 30 euro för två gardiner får man ju knappast tyget till att sy själv heller.. så vi kör hellre på detta..

image

Ny hallmatta.. i vår hall måste man tydligen ha en kolsvart matta med två hundar, barnvagn och en man med oljiga arbetsskor.. hoppas bara att de lortigaste förstår att gå runt stjärnan i mitten.. =) tyckte verkligen jättemycket om denna..

image

Nya köksmattor.. De jag köpte innan jul hade waaay för många vita ränder för att inte se sjabbiga ut i köket på nolltid med allt som klottas... och så tyckte jag inte gardinerna och mattorna synkkade riktigt.. och jag tycker ändå om våra köksgardiner, så dehär är då bättre färgmässigt och blir förhoppningsvis inte smutsiga lika snabbt.. rätt förmånliga var de också.. de andra slänger vi i den sämre tvättmaskinen hos svärföräldrarna och ger ett nytt hem åt dem i glasterassen.. =)

image

image

image

Lite nytt till sängen..

image

Och mattor till trappan.. ganska smart för att inte halkka när man bär på ett barn sådär halvvaken om morgnarna.. dessutom blev vår trappa rispig redan under byggtiden och det har lite stört mig ända sen vi flyttade in.. med detta - problem solved.. =) dessutom inbillar jag mig att man inte drar upp lika mycket rosk över hela övervåningen då det fastnar i mattorna påväg upp.. vad vet jag..

image

Och denna som jag dräglat över i hundra år då den funnits i ganska många jotexkataloger blev äntligen min.. föreställ er hur helt perfekt den kommer att vara mot vår mörka liila vägg.. sweet! Men ganska dyrt blev det i slutändan detta.. tur att den man bor med lovade att betala hälften.. =)

Och så var jag med avkomman till kokkola och letade lite dopkläder och stuff och använde presentkortet till Polarn o. Pyret som Willis fått av sin fammo.. oh the joy, då man kan hämta kläder utan att betala för dem.. och det ännu lämnade 10 euro kvar..

image

Detta blev det, grönrandig body och strumppisar (dom gråa är nog bara perus H&M)..

image

Men lite rejäla var dom nog ännu och fyllde inte ut riktigt.. men snabbt har han ju växt i dem ändå.. vi diggar btw strumppisar av alla slag hårt här jyst nu.. det är nog bekvämast då man bara är hemma.. =)

Och till mig själv har jag gått loco och huutat in dessa...
image

image

image

Jag har ju somsagt börjat samla muggarna på blodigaste allvar så nu har jag alla vintersäsongs-muggar från 2007 frammåt.. de är fortfarande någorlunda i min prisklass så vi börjar så.. antar att jag inte ger mig innan alla sommarsäsongs-muggar infinner sig i min ägo heller.. Och så vänttar jag på att slippa till IKEA och plocka upp denna att stickla upp muggarna på..
image

Jag har ingen aning om den är för bred där jag tänkte ha den, men då får vi väl såga till den.. Det löser sig så hon när hon sket i badkaret.. =) mannen var dock inte lika förstående eller ivrig på att muminkopparna sakta men säkert invaderar köket.. "Fö va ska vi ha såstee dyr kaffikoppa som int a näns använd heldä.. vi har no rei så i ba spruutar ur skååpa..å tå betalar dy fast ho mytsi meir än nödvändit bara fö et di har tarralappa kvar.. ja no e hä..tömtee betalar dy no sääkärt sjölv" o-ou.. =)

Men jag ser dem som en investering.. har bestämt att jag ska samla alla säsongsmuggar till alla våra barn från det år och den säsong som de föddes.. dom kanske inte bryr sig ett skit i muggarna, men ge dem runt 10 år så betalar de nästan rent av körkortet om man nu motförmodan skulle få hjärnsläpp och tänkka sig att sälja dem.. En vinterkopp från 2004 bjuds det 200€ för på huuto.. det ni! Vad lär vi oss av detta.. köp ALLTID den senaste säsongsmuggen.. You'll be glad you did, även om du inte vill ha den för det finns andra som garanterat vill redan om några månader.. muggar som fanns i butikshyllorna så sent som i december huutas till mer än dubbla priset.. Och så e dom ju så fina <3

Jajaa.. nu ekar det tomt i pengabingen och jag får helt enkelt acceptera att jag inte kan köpa hela världen.. inte ens fast hur mycket nånting skriker mitt namn.. Imorgon ska vi ha julafton all over again och jag ska ta med mig svärmor och hämta mitt jotexpaket till matkahuolto.. tror inte det är något litet paket som jag tar under armen och barnet på andra armen.. därav får hon komma med för att underlätta ärendet.. men sen direkt hem så vi inte förstör de sista står stackars slanttarna som ska räcka tills det byter månad.. =)

Även detta vänttar på att upphämttas, som jag helt förträngt att jag ens beställt.. Trakortrasor åt William..

image

Bra sida detdär lastentaikamaa.fi.. de hade så fina färgglada barnkläder från världens alla kantter. Men det kan jag ju inte forska vidare i jyst nu..

Oh lord.. var skall detta sluta? =) hittar man inte kläder åt sig själv klär man helt enkelt om hela sin omgivning.. fast det hade ju nog varit billigare att klä sig själv ändå tror jag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar