onsdag 8 maj 2013

4 km, platserna, färdiga, GÅ!!

Jaaaa!! Är så in i h*lvetes nöjd med mig själv efter dagens träning..

Tidigare uppnådda mål.. Spring och rask gång på bandet i hastigeterna 6 och 6.5 i 30 min utan pauser.. Byte var 3:e minut, = 3.1 km, 96kcal.

Dagens åstadkommande - övertalade mig själv att springa ut till 100 kcal.. Sedan fick jag i huvudet att ge järnet till 4 km, och vet ni det gjorde jag!! Utan pauser dessutom.. Sweet! Det blir 38,5 min och 123kcal..

Nu slapp jag äntligen vidare.. Har stamppat på stället med en och samma kilo rätt länge nu.. Orsakerna kan vara många..

Jag har fuskat lite med maten.. Inte så att jag ätit nått onyttit, utan att jag skitit i att göra någon mat om jag tränat sent och slängt i mig några skivor påläggsskinka och mängder med vatten och så somnat..

Hur påverkar det viktnedgången? Jag resonerar ju så att det är färre kalorier att förbränna under natten, alltså borde det funkka, men har också läst att kroppen börjar ta tillvara på alla kalorier eftersom den försöker motverka svält.. Jag har inte svultit mig (medvetet i allafall) bara varit lat och tagit det som är enklast tillgängligt i kylen..

Fast igår hände något, och jag fick cravings from hell.. Bara måsta ha cholkad, men det dög tydligen lika bra med en proteinstång.. Och sen ett stort lass sallad och grynost, yoghurt och banan.. så jag åt ingen skit, bara en väldans massa nyttigt.. Och det funkkade tydligen.. Lika mycket förbrännt.. Får nog hålla mig till att balansera mina 3 större mål om dagen för att inte bli vrålhungrig och lyssna på kroppen.. Äta det jag ska helt enkelt.. Nothing more, nothing less..

Anyhow.. Var till kappahl häromdagen och blev väldigt positivt överraskad..



20130508-014111.jpg

Ett par väldigt mörka stretch-jeans för 29,90€.. Vad jag förtillfället har för storlek vete fåglarna.. 32 tummare går ej.. 33 går upp men ej fast.. Dessa var i gammal hederlig storlek 46.. Fast då var de ju också en typ "skinny" modell..

Men de passar och är såå bekväma, de får bli en crossover tills 32:orna från me&i.. Och en fin uggletopp för 19,90€..

William fick sina första brills..



20130508-015150.jpg

Så söt han blev.. <3

Idag har vi varit på äventyr med fammo.. Skött diverse ärenden och kaffat, och så när vi kom hem kaffade vi vidare med grannen och deras rätt så intensiva tvillingar.. =)

William älskar att se på andra barn och studera vad de gör.. Han tittar (helst från mammas famn) med munnen öppen hur länge som helst.. Så när en av tvillingarna lade sig ner med honom på golvet var han i sitt esse, och bara log.. <3

Sen somnade han raklång i vår säng.. Han blev så trött av all förflyttning och buller omkring, lilla hjärtat.. Och så uteblev meddasviilo.. om man inte räknar med de få gånger han slumrade till i bilen.. Inte lätt att vara liten.. och han trivs bäst med sina fasta rutiner, så imorgon blir det definitivt en hemma-dag med vagnlenkki..

Nu MÅSTE jag verkligen få tag i sömnen.. So long!

2 kommentarer:

  1. Nu e ja här igen med lite funderingar. Hoppas de ok. Vill bara hjälpa :)

    Min fråga lyder: Hur ofta äter du? Äter du enbart 3 mål om dagen eller äter du mellanmål också?

    Det är precis så som du säger att kroppen går in i svältläge om man inte får i sig tillräckligt med energi eller äter tillräckligt ofta. Man kunde ju tro att ju mindre man äter destu fortare går man ner i vikt. Så e oftast inte fallet. Det är jätteviktigt att det inte går mer än tre timmar mellan varje mål. Går det längre börjar förbränningen avta och nästa gång du stoppar i dig mat börjar kroppen lagra energin istället då den hunnit ställa in sig på svältläge. Genom att äta med max tre timmars mellanrum hålls förbränningen igång hela tiden. Det gäller också under natten och därför är det viktigt att du äter något smått i proteinväg före du går och lägger dig. Nu kanske man lätt tror att man får i sig för mycket kalorier om man äter tre huvudmål samt tre mellanmål om dagen men äter man rätt saker och rätt mängd så behöver man inte vara rädd för det. Så se till att du sätter in mellanmål och att det går MAX tre timmar mellan varje mål så börjar de förhoppningsvis gå ännu snabbare neråt på vågen. Har själv testat så jag vet att det fungerar! :) Bra mellanmål är t.ex. 140g fettfri naturell kvarg eller fettfri grynost (alternativt liknande produkter med låg fetthalt om inte fettfri finns) samt 50-60g bär eller frukt. Försök att enbart äta protein som sista mål före läggdags.

    SvaraRadera
  2. Äter nog mer än tre gånger om dagen, men ofta kanske inte inom tre timmar.. Det ska vi testa.. Och ibland har jag väl hoppat över något mellan mål och ätit sent.. Borde få in nån form av styrketräning hemma också.. Att springa går ju, men tycker det är så tråkigt med styrketräning.. Ska läsa lite bloggar och se om jag hittar något passande.. Tack för tipset!! =)

    SvaraRadera