fredag 3 maj 2013

I've got a long road ahead, but I'm on my way!



20130502-210734.jpg

Dagens träning, check!

Konditionen förbättras hela tiden. De första gångerna jag sprang var jag tvungen att dela upp halvtimmen i 5 etapper varav jag går 3 minuter och springer 3 minuter.. Då måsta jag också stanna upp och flåsa lite mellan varje etapp.. Idag var jag endast tvungen att stanna upp 10 sek. och väntta ut lite stickningar, antagligen för att jag druckit för mycket vatten under löpningen..

Jag går med hastigheten 6 och joggar med 6,5.. Det blir 3 km och just under 100 kalorier.. (Jag har så jävla dålig kondis jag vet, men man måste ju börja nånstans) och svetten rinner ju så något åstadkommer man ju ändå.. Nästa mål blir 4 km..

Jag fick en kommentar på förra inlägget om att ifall man äter mestadels proteiner och grönsaker, vilket jag ju gör nu, och sen plötsligt proppar i sig en massa kolhydrater så binder det vätska och blir en ganska redig viktuppgång på vågen.. När man sedan återgår till den normala kosten så jämnar det ut sig ganska snabbt..och så har inte sett på det innan.. Men faktiskt, med hjälp av träning så är allt fördärv nu borta på 2 dagar.. Meaning efter gårdagens och dagens träning..

Jag är somsagt ingen expert på dethär med träning, använder ingen pulsklocka utan kör mest på feeling, men det är jättekul att någon med bättre koll upplyser mig så känns det lättare.. Om någon vänlig själ vill motivera för mig varför ni använder en pulsklocka och vad iden med det är tar jag gärna emot tips.. I min värld är det mest en flashig pryl för träningsfreaks.. =)

Nå, dagens low.. Var till posten och hämttade mitt me and i paket, i vilket det låg ett par skinny jeans.. Känner mig verkligen inte skinny, men de töjer ju jättebra så det är tänkt att de ska gå från att vara trånga till att leva med kroppen i min viktnedgång.. Jyst nu passar inga av mina gamla jeans..

Nå. På klädpartyt provade jag de vita som var 32tum i midjan och de skulle ha gått fast med makt, men då kan man nog inte sitta med dem.. Försäljaren intygade att de blåa är mera töjbara än de vita och passar säkert.. Jag köpte dem alltså med vetskapen om att de eventuellt inte passar änn, och det gör de verkligen inte! Om möjligt är de ännu tightare än de vita.. F*ck!!! Det finns ingen större storlek av dem heller så de får snällt väntta i skåpet tills de passar.. Fast det känns ju lite surt när man tränar så duktigt, nåh i sinnom tid..



20130502-214940.jpg

För att ge er en inblick i jyst hur stor viktnedgång vi talar om kan jag tala om att ENORM!! Men jag ska ner till 70 kg till mina 173cm som borde ge en ganska normalproportionerlig siluett.. Vill inte vara någon anorektisk supermodell typ, bara normalviktig.. Muskler bryr jag mig heller inte så stort om, de som förbättras på samma gång gör väl det men tänker inte börja styrketräna eller så..

Innan graviditeten landade vågen på 86 kilo, jag kände mig allmänt down ett tag och samlade på mig lite och med graviditeten kom 20 till, så då vet ni.. från 106 kilo som jag vägdes till vid utskrivningen till 70 blir -36 kilo.. Idag har jag bekämppat 11 av dem och väger alltså 95.. 25 to go..

Har ingen tidsram heller för det finns barn, hus, hund, man och allt annat tänkbart som kräver min tid så ibland tryter orkken.. Men jag fuskar sällan med maten och tränar ganska duktigt så tror faktiskt att jag ska ge mig fan på att komma dit jag vill denhär gången.. Har jag sakt att jag är rätt envis? =)

Jag har ju hela livet i tid och det gäller bara att prioritera rätt, men jag passar mig rätt noga för att inte bli gravid igen innan jag uppnått mitt mål.. Denhär gången ska det fan i mig gå!! Emma heter jag jävligt brutalt ärlig idag, men det blir mer verkligt såhär..

Något som istället kan identifieras som dagens high är att jag kan knäppa min didriksonjacka igen.. Det gick inte i vintras när vi kom hem från BB så Miiki fick offra en av sina jackor..



20130502-221350.jpg

Nu har jag ju bara en träningstopp under men skillnaden är ändå märkbar.. Heja jag!!

Nu dusch och en tekopp på det.. =)

6 kommentarer:

  1. Träningsfreak3 maj 2013 kl. 11:48

    Om du får cravings och vill ha godsaker så är en "fuskdag" ofta bra att ha 1 g/vecka. Man ska inte proppa i sig vadsomhelst och hur mycket som helst , men det kan kännas skönt att få ta lite choklad eller göra biffar med gräddsås ibland. Ofta passar söndagen bra som fuskdag, om man har fredag som fuskdag så brukar ätandet ofta fortsätta hela helgen. Kanske du klarar dig utan eller redan vet om all det här. Tänkte bara tipsa :)

    SvaraRadera
  2. Tsämp åpå bara, fösök hald upp motivation! :) Ja rekommenderar ein åv min gymnasiekamratäs blogg, http://www.linabjorkskog.com/ Ho er fysioterapeut å har bra övninga som a läätt kan dsära tä heijm. Bästa möjli viktnedgång får dy om dy kombinerar pulshöjand å styrketräning, eldä va veit ja, män söijs ha ja läst! ;) Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Jodå.. Int sku man klara av 36 kilo utan att synda lite ibland.. Det är ändå såpass lång tid sammanlagt oberoende.. Lördagar tycker jag har funkkat bra. Då är det ändå söndag kvar av veckan för att återhämta sig och få det att gå nedåt igen.. Vet inte varför men min hjärna vill att jag ska väga samma på söndagen som på fredagen, så man kan fortsätta då en ny vecka börjar och inte stamppa på stället.. =) håller jag mig till att bara äta ett par onyttiga saker under lördagen brukar det stämma rätt bra.. Fast för en Fd. Sockerberoende får man verkligen försöka lägga band på sig så man inte käkar allt sött som kommer i ens väg..

    SvaraRadera
  4. Jå.. Ska no pro.. Ti bruk sej hä jå, et a ska styrketrän mäsama a springä, men tå i er så faanis töögot.. Plankko tenkt ja byri inför fast reij ikvelld fö maga å ryddzi.. Men.. Tro no et i vaal foska mä hädi bådasi.. Fast int har ja jo så bråått så ja ny sko bööv ha bort allt mäsama..

    SvaraRadera
  5. Ska fa å skoda hadi bloggen hosomhelst, om i sko finns na som ja sko tenk mi ti iis dzä.. =) int er hä läätt tå a er så faanis bekväm åv si.. =)

    SvaraRadera
  6. Tenkt ti tips om fö ti föbetär ämnesomsättnindzä och viktminskning.. Fö ti fåå en bra ämnesomsättning ska du ita millan 3 tims millan ryymä, män ha ska jo int ita vasomhelst tå helldä utan t.ex na fruktä, fiili, elldä kvarg.. O helst ska man ita så liiti sockri som möjlit, så ti fåå hädee kvarg ti int vaa så stygg kan man tillägg bärä mää o ita söijs.. En bra kvarg som ja rekomenderar er Ehrmann o så na lättfiil.! Lycka till..:)

    SvaraRadera