torsdag 16 maj 2013

Lite skrik, lite träning..

Hej,hej.. Här tränas det på bara, fast kan nog inte påstå att det sker några underverk precis..

Jag äter rätt, rör på mig och försöker minnas att dricka mycket, men den lilla människan skiter nog i min träning, och blir inte mer sammarbetsvillig..

I måndags var vi på besök hos en Fd klasskompis, för att kika lite på hennes hembyggda trx.. William sov på förmiddagen, och vi gjorde bara en snabb stop via ett apotek innan så vi borde ha haft alla förutsättningar i världen för att kunna vara lite halvsociala och ta en kaffe, dessutom brukar han inte täckas vara så gnällig hos andra, utan undersöka den nya miljön och deras lampor i taket..

Men inte denhär måndagen.. Han var gnällig redan från början fast han sov närmare 2 timmar innan, gjorde sitt bästa för att jag inte ska få dricka kaffe, sparkkade omkring sig vid blöjbyte för att åstadkomma maximal förödelse, tog inte emot några mutor som te.x majsbågar och vägrade äta.. Samt så spydde han ner både mig och deras soffa.. Då var det i princip att ge upp.. Kompisen har själv barn så hon förstår säkert men man blir bara så sur.. Vi träffas ju igenomsnitt en gång i året så då undrar man om ett par timmars sammarbetsvillighet är för mycket begärt? Deras hund och getter framkallade dock ett halvt smile innan vi drog hem..

Väl hemma var jag helt slut.. Att först kordinera iväg oss och allt vi behöver ha med, och sen ändlöst försöka göra den lilla mannen nöjd, och det första han gör när han vaknar är att skrika rakt ut och vägra äta kvällsmat.. Då fick Miiki ta över.. Man orkar helt enkelt inte bry sig.. Är man ensamstående har man väl inget val, men det är ju inte jag, så nån gräns finns det.. Spricker det inte fram en första gadd snart blir jag sinnessjuk.. =) har sakt att det säkert är tänder på G sen han var 3 månader så tror vi slutar säga det nu..

Nattningen tar en hel evighet numera.. Han vill inte äta, somnar inte, sen går det bra att dricka lite mjölk, somnar fortfarande inte, dricker en skvätt till och somnar efter ytterligare en halvtimmes spark och ålande i någon märklig ställning tvärs över sängen.. Då är man ganska matt i hjärnan.. Och då ska man orka plocka fram hurtbullen i sig och få fart på fläsket.. It ain't easy people!! Det ska gudarna veta, men jag fortsätter..

Igår var jag jättekonstig i hela kroppen, hade magknip nästan hela dagen.. Misstänker att kycklingen inte var så genomstekt som jag trodde.. =/ Och så gjorde jag mer mat åt William.. 4,3 kilo potatis, 2 kilo morötter och lite kyckling och fisk.. Tog till typ 2 inatt och brände upp motorn i stavmixern, fast den börjar ha sina år på nacken och har nog gjort sitt.. Men nu vill jag inte göra mer babymat på ett tag..

Kycklingen fick godkänt, men fisken ratades totalt.. Får se om jag får vänjt honom.. Annars har jag typ 20 burkar onödigt..

Ja TRX:n nudå..



20130516-000950.jpg

Detta är min version av den.. Den består inte av någon fjädra eller gummiband som jag trodde innan, utan av 3 st spännremmar och lite andra lås och saker.. Youtuba how to make your own trx så hittar ni säkert.. Den "äkta" TRX suspension trainer kostar närmare 200 euro och fyller inga andra funktioner som inte en hemgjord 20 euros gör.. På youtube finns även en hel drös med videos på övningar att göra med den.. Det är en Fd. Marinsoldat som utvecklat redskspet åt jyst militären till en början och går ut på att du ska kunna styrketräna precis var som helst.. Den kan fästas te.x i ett träd eller på en dörr, och du använder kroppen som vikt och anpassar vinkkeln på övningar enligt din egen styrka.. Smart va? Kika på och gör en du också..



20130516-002142.jpg

Vad grönt det förrästen blivit ute..

Nu -> dusch, mat och säng..

3 kommentarer:

  1. Va duktig du är emma :) tänkte tipsa dig om linas sida för att komma igång med trx:n ordentligt. Lina gick i gymnasiet med mig och sen bodde vi tillsammans ett år i hfors, hon är fysioterapeut och har en jättefin träningsblogg :) hon gjorde också sin egen trx för en tid sen och den här veckan satte hon upp ett nytt träningsprogram för trx:n. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ok.. Emma tipsade om henne, så jag har nog varit in där ett par gånger, men jag ska kolla vidare om trx.. =)

    SvaraRadera
  3. Snygg den blev och visst var det enkelt att göra den?! :) Och sen måste jag tillägga att jag tyckte inte han var någon besvärlig gäst fastän du tyckte han var missnöjd. Välkomna igen!

    SvaraRadera