torsdag 2 maj 2013

Ooorkaaahh!!

Rukahelgen var avslappnande och mysig.. Vi gjorde inget extra, gick med hundar och barnvagn och njöt av solen..



20130502-041014.jpg

Men hur man kommer sig dit och bort därifrån utan att frossa ihjäl sig är nog en kod jag inte knäckt ännu.. Oberoende av vad jag planerat att äta och hålla mig till det blir det inte så.. det blir alltid hävt i sig tills man mår smått dåligt.. F*n också!!

Väl hemma får jag ta domen på +1 1/2 kilo och ta tag i det.. Måndagen kommer och jag har noll motivation gör allt annat, och så vips så är klockan 11 då är det ju försent.. (fast springbandet är i ett eget rum och inte stör om någon sover) men nej, då tar latheten över..

Tisdagen hade vi barnfritt på kvällen och såg småböndersrevyn "Int ha vi sitt värr" där hade de nykokta munkkar och mjöd som vi hejdlöst förståss kalasade på..

Idag var det ju en ledig dag med majkalas å mera mjöd och struvor.. Och nu ligger vi på + 2 kilo.. S*tan!!!

Varför är man så hjärndöd så logiken, proppar du i dig mer än du rör på dig så feknar man,är för svår??.. Så enkelt är det! Men det är alltid något.. Det är vappen, påsk, jul och midsommar.. Och morsdag, farsdag och allas födelsedagar däremellan.. Och så blir det bara ätit sånt man inte ska..

När är det tänkt att man ska få gå in i sitt ironmode med träningen och fokusera på allvar och inte behöva springa bort allt födärv hela tiden.. Det går somsagt inte så smidigt med träningen för tillfället.. Tog dock en 3 km vagnlenkki och en halvtimme på löpbandet för att stilla mitt dåliga samvete ikväll..

Så till mitt andra irritarionsmoment som också är orsaken till varför jag bloggar 04:30.. Tyckte det luktade ovanligt skit när jag försökte somna och tänkte att det ju inte kan lukta sådär ur någons käft (antagande att denna någon jag sover brevid glömt att borsta tänderna).. Kände mig själv torr i käften och begav mig mot köket för ett vichyglas..

Skitlukten blir starkare.. Klart! Att Tim både spytt och skitit omkring sig på vardagsrumsmattan och kontorsmattan.. JAG ORKAR FAN INTE MER!! Har försökt somna i timmar men om man springer 11 om kvällarna är det lite svårt att få varvat ner i tid.. Det kan tilläggas att Tim for ut som ett skott imorsse och har inte synts till på hela dagen trots otaliga försök att ropa in honom..

Det betyder endast EN sak!! Att han hittat och grävt upp en dödfödd kalv eller kalvkadaver överlag.. Har rådfrågat veterinär om huruvida farligt det är för honom att äta rå kalv, och det menas att det rent konkret inte är farligt sålänge kvarlevorna är tillräcklit färska..

Nå, denhär kalven dog igår, och det är inte så varmt ute änn.. Och så sades det att han nog spyr upp det som inte passar honom imagen.. Ja.. Det gör han.. Inne på våra mattor om nättera.. Fy f*n va äcklit!! Och vissa klagar på att deras kattar släpar in möss..

Kroppen har alltså försökts grävas ner, men eftersom marken är ganska frusen änn går det inte så bra och dom hittar den.. Det räcker tydligen inte med all sand jag konstant får dammsuga upp om dagarn, jag måste torkka skit och spyor efter hunden också.. För jag kan ju inte lämna William för att söka hunden heller.. Får jag narrat in honom skvääkär han och irriterar mig tills jag släpper ut honom..

Ibland är det jävligt svårt att se det positiva med livet.. William är underbar, men väääldigt intensiv, jag tycker överlag om mitt liv med hundarna, men våren och hösten med djur är jäääävliga!! Ibland blir man en robot som diskar, tvättar, viker, torkkar, matar, byter, kockar och underhåller dygnet runt!! FAN så tråkigt!!! Man liksom existerar inte som person..

Ge mig sommar!!! Så det blir torrare, William lär sig sitta och jag får förhoppningsvis mer innehåll i livet!!

Gäsp!! Ska försöka somna nu för 79:e gången.. Så jag orkar påbörja en ny enformig dag med att besöka min mommo, göra barnmat, storkok. Handla och hämta paket på posten..

2 kommentarer:

  1. Angående vikten behöver du inte oroa dej för de två extra kilona. Du har antagligen ätit en hel del kolhydrater på resan i form av godis och spannmål? Ge det två tre dagar där du minskar på kolhydraterna och äter mer protein istället så ska du se att du gått ner i vikt igen. Det är inte fett du gått upp på så kort tid utan vätska som kroppen binder i och med att du ätit kolhydrater. Precis så fungerar min kropp också och vågen kan visa både två och tre kilo mer efter en helg med "fel" mat. Den extra vätskan tappar jag inom några dagar igen då jag lämnar bort kolhydraterna.

    SvaraRadera
  2. Det hade jag inte tänkt på.. Tnx! =)

    SvaraRadera