tisdag 30 september 2014

Då det blåser medvind

Igår hade vi besök från rådgivningen som var hit och vägde henne och testade diverse reflexer.. Och hon fick väl godkänt för viktuppgången och är nu tillbaka på sin startvikt.. =)

Fammon kom hit och såg efter William sålänge och så kom Mommo hit efter att vi vilat, så då hade lilleman en del program i allafall.. Och på tal om program.. I söndags efter att vi haft besök av Miikis kusin med familj och fammon och sen var och åt till svärisarnas dit gambel mommo och gambelmoffa kom, blev William så uppspelt så han vägrade vila på dagen alls.. Dessutom hade det dragit ut flera timmar från det vanliga så "slipp då" tänkte jag.. Carpe diem, liksom.. Eftersom han då blev trött tidigare på kvällen och vaknade tidigare nästa morgon.. Och tadaa! Dagen har backat två timmar..

Det är andra morgonen som vi vaknat och sitter och äter frukkost kl.9.. Och vet ni, jag är inte ens trött om morgnarna.. Perfekt.. Nu är det inte så jobbigt ifall man har en tid att passa på förmiddagen eller någon lekträff eller så.. Igår sov lillasyster också rätt mycket sammanlagt så det blåser lite medvind som omväxling hos oss..

Eftersom vi degat på här nu i oändligt många dagar ville jag andas lite annan luft änn den som finns inne i huset.. Så vi klädde på oss, packade ner lillasyster i vagnen och begav oss ut på gården.. Vi slängde iväg de förfallna sommarblommorna,sopade trappan, hämtade posten och tog skogsvägen på ca 1,5km tillbaka.. Det lilla gör mycket..



IMG_2383.JPG

William cyklade lite med sin puky och satt på omvartannat i korta snuttar, men sålänge vi kommer oss runt gör det ingenting.. =)



IMG_2388.JPG

Osminkad selfie i följeslag av älgflugor..



IMG_2396.JPG

... Och sen gunga vi lite..



IMG_2397.JPG

Och så blev det middag och eftermiddagskaffe i höstig muminkopp..

Kom förrästen på en idé igår då jag började fota lite de kläder som damen har för tillfället, att då jag inte bloggat under graviditeten och visat dem då jag köpt dem kommer jag att lägga ut ett inlägg varje gång vi bytt storlek så ser ni lite vad jag panttat på.. Jag har alltså kläder och halare i allt från 50-92 kanske.. Inte så mycket så vi inte måste köpa något till, men en massa reakläder och sånt jag helt enkelt inte kunnat leta vara har blivit hemslarvade och vänttar nu på att damen ska växa...

Ikväll vänttas mera kaffesällskap av svägerska.. Trevligt, trevligt! 😊 Och eftersom vi for ut istället för att plocka upp i köket innan dagsvilan haver vi återigen ett exploderat hus.. Det eviga ekorrhjulet..

Nu tänkte jag powernappa sålänge båda kidsen fortfarande sover SAMTIDIGT så blir det nog bra dethär..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar