onsdag 25 november 2015

Senaste vardagspixlarna

Vi har haft rätt mycket roligt program den senaste tiden, och det har gått så snabbt så hinner ju knappt med själv..



Vi har varit i sandlådan mycket sålänge det ännu går, både då Vanessa sovit och med båda barnen.. Och plockat ihop de flesta leksakerna inför vintern..  





Hos fammo och faffas har vi plockat ihop Dennis gamla leksakståg. Ett såntdär riktigt "leksaksafärs-tåg" som går för sig självt. Det var bara lite svårt att låta vara ifred och tuffa på själv för nyfikna små händer.. =)


Sen har jag sortterat ändlöst mycket bilder för att sätta in i barnens dopalbum och babyböcker. Hoppas verkligen att mitt framtida jag kommer att tacka mig och tycka att det lönade sig. Där lär man sig nog att anstänga sig oftare med sånthär.  Sen blev det en kväll på maxifun med Dennis och Malena. =)









Här hemma har vi inlett mandarinsäsongen! *Nomnom* =)





Och jag har tvättat fönster. Det gör man såhär års då man bor nära kohagen. Då man är SÄKER på att flugorna gått i ide och inte uppenbarar sig för att skita ner dina tvättade fönster. Tur att vi bara har ca 100 fönster eller något om man räknar alla sidor då man har en tidsram på några veckor. Eller så kan man ju titta på prickiga fönster hela vinttern om man så känner för det. Ifjol tror jag faktikt inte att NÅGON tvättade våra fönster så tänkte jag sku anstränga mig lite i år. =)


Inhandlade nya gardiner också, då de som hängt i köket varit där sen, tja 2011 kanske? iofs bytta till julgardiner varje år och tvättade, men nu blev det något nytt att titta på som omväxling. På tal om det så har vi beställt nya handtag till köket för att ge det ett litet lyft. Det blir ju att man väljer en massa material och inte riktigt lägger sig i vad man faktiskt vill ha i alla rum, men nu har jag fått en massa inspiration från pinterest och vi hittade handtagen jättebilligt på ebay. Det kommer bli så fint! bara de hittar hem så..

Funderade på att det kanske är dags att ta ner babygungan? Ingen använder ju den mera så.. men där hade jag tydligen fel. =)



Den var hur kul som helst..=) och då Vanessa bara blev ampper då Miiki sku truga henne i gungan, var ju William frivillig.. Om inget annat kunde den ju vara ypperligt timeout redskap. Inte för att den sku vara något straff då han tycker det är roligt, men för att hoppa av sig överflödig energi då han blir för omöjlig. =)



Lite kontrast till då han var 5 månader.. Och hade tydligen nästan lika kläder också av en händelse.. =) 


Vi har myst vidare med lyktor, ljus och en första brasa.. 



Och dragit långa familjefrukkostar.. 


Vanessa har förstått innebörden med att kramas..<3 Men kramar helst bara brorsan på beställning..


Den första snön kom med besked, och skotrarna äro ett faktum...=) 


Min gamla sparkstötting från då jag var liten hittades också.. 


Sen började bakningsrumbat. Och mitt i då jag höll på att fylla tårtor for strömmen då ledningarna blev så tunga antar jag, så vi hade redan tänkt ut en B plan för kalaset. Men som tur var den bara borta i en timme kanske. 


Igår återhämttade vi oss bara lite från allt kalasande. Tog en sväng ut och testade Williams nya pulkka då Vanessa sku ta sin dagslur..



Ser ni vilken fin traktormössa han fick av sin mostis också? Verkligen en Williamgrej. =)


Idag starttade vi med rådgivningsbesök för båda och Williams sista twinrix-vaccination, så pappa var med också som omväxling. Vi försov oss och fick jobba snabbt för att komma oss iväg så snabbt som möjigt. Sälllan det händer hos oss. =)  Nu ska vi käka frukkost, och jag ska inta lite kaffe, sen kanske till mommos.. får se vad dagen för med sig..


2 kommentarer:

  1. Har du någon aning om var hon har hittat traktormössan? Här har vi också en som älskar allt som har med traktorer att göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var hennes pojkvän tror jag då de var på nån motormässa i tammerfors. Den är av märket Valtra, som traktorerna. Men i kokkola finns en Valtrabutik så där sku jag nog leta först. Annars kanske typ agrimarket och såna ställen som har med lantbruk att göra. =) På nätet kanske man kan beställa valtraprodukter också..

      Radera