tisdag 24 november 2015

William 3 år!

Huraa! Grattis William på 3-årsdagen! Dessa tre år har gått väldigt snabbt också. Och fastän du ger mig många gråa hår dagligen med din energi och påhittighet, vad sku vi vara utan dig och ditt stora hjärta? Så skrev jag på facebook imorsse som vissa av er redan sett. Nu har vi en treåring i huset.



William beställde en Massey-Valtrakako av mig som jag febrilt försökte förverkliga.. Ehm, ja.. Det är en traktor sa ja.. säg inget annat.. =) Men insåg nog då jag började på att jag borde självlärt mig lite mer om figurtårtor på youtube.. nåh.. övning ger färdighet. Det kommer väl fler traktorer nån dag antar jag. Och William var nöjd så det är väl huvudsaken?


Stora killen fick massor av fina presenter!! Han blev nog jätteglad för alla! En påse duplo äldre modell med ett föus, traktorer, djur, mjölkkärra ock tröska som jag hittade på fb-loppis, nya kuomaskor och minion och batmanpyjamasar fick han av oss på morgonen. Och sen på kalaset en pulkka med dekaler och registerskylt där man kan skriva sitt namn, snöskotta, ficklampa som han önskade sig, kläder, tusch, play doh, modellera, stora hamapärlor, traktor och balmasin i "rätta modeller", en valtramössa, Minion nattlamppa och massor av godis. Min kusin Ida hade gjort ett godisträd som hon gjort åt många av oss tidigare med godis fyllt i en blomkruka och sen en gurka i mitten som man sätter tandpetare i och sen skumsvamppar. Är så trög då jag inte fotade det innan vi plockade isär det. Hoppas Ida donerar flera godisträden hit nångång så kan jag visa. Och William som gillar sina skum "Sjamppa" =). Nu har vi nog lördagsgodis för en lång tid framöver. =)



"Minion skådar så int mårran eldä piiskanpaavo kombä hij naa" -Hmm.. hä er bra mä tokodee nattvaktä.. "Jå". =) Vi är nog bekantta med både mårran och piiskanpaavo då jag är ganska säker på att William hetter Emil som i lönneberga i sitt tidigare liv. Tur att man har en minion då. =)

En trött och lycklig kille har firat sin födelsedag både igår och sen ikväll då grannarna kom med sina tre minions på kalas. Vilken superfödelsedag du fick min fina bus-William.=)  <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar