lördag 28 november 2015

Lillajul




I torsdags var vi till mommos och bakade bullar..



Åt mat.. 


Och nybakta bullar.. *Nomnom* 


Mommo och William såg på olika snäckor, och han sku ha kunnat plocka med dem i timmar. "Hitt va lillan, lillan snäcko hä" "Hä er snigelns huusi". =) 


Sen igår gjorde vi detdär som jag helst inte gör. Tar mig till stan med båda barnen d.v.s. Men jag hade lite paket på vift och vi var utan bröd och mjölk, det vanliga.. =)


Idag har vi gjort ett försök till att fota ett julkort.. Blir svårare och svårare att få dem på bild för varje år, men nu fick vi ett okej inom de första 15 försöken, så helt okej tycker jag.. =) 


De första julpyntten har smygit sig fram.. 



Och lillajulstomtten hade lämnat paket hos mommo.. Spännand, spännand!


Mamma fick lite fina hyacinter till säsongsljusstaken.. <3


Och så blev det lillajulskaffe.. Imorgon blir det julgröt hos svärisarna och sen ska William och baka mera med mommo, och Vanessa och jag ska pyntta lite till. Borde få ihop barnens julkalender ikväll också. Lite julfeelis börjar kanske infinna sig.

Glad lillajul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar