måndag 10 september 2012

Chilly..

Brr.. ordentligt kallt där ute det blivit nuförtiden..

Dagens målprojekt slutförda.. märks nog att det börjar vara de sista dagarna för målning.. och bra är väl det.. några fjuttiga dagar till och så är precis hela huset intäckt och kan förklaras totalt färdigt.. antagligen hittar jag någon omålad kant sen till sommaren som jag missat, men det är en bisak.. orkar inte vara så pedant mera..

En sak är i allafall säker.. vi ska absolut prioritera villan mer i nästa sommar.. har knappt hunnit vara där alls i sommar, och sov bara över på midsommar och venetziaden.. men så är det ju när man bygger..

På tal om kallt har jag ju fått hem min mammajacka jag ska ha i vinter.. den jag hittade på findit för 30 euro..

image



Och den är helt okej, faktiskt.. lite kortare framtill än vad jag trodde, men ändå okej.. det gör dock att den spärrar utåt lite framtill istället för att framhäva formerna snyggt, men helt acceptabel ändå och inte störande tältaktig.. fast "aivan ihana", som säljaren skröt på kan jag nog inte riktigt klassa den som.. så kär i den blev jag inte.. och kvalitén är typ på H&M nivå.. om den varit i användning endast en vinter, men somsagt för 30 euro duger den gott och väl..

Bara att plocka fram fingervanttarna småningom..

Sen har vi även hunnit med födelsedagskaffe hos Miikis mommo..

Och nu ska jag slösurffa runt på lite bloggar och kanske planera lite noggrannare vad vi ska ha från IKEA.. nästa nästa helg bär det av.. det har jag bestämt.. I stepped my foot down och bestämde att gravidare än såhär orkar jag nog inte vara med heldagsshoppingar.. och vad underbart det vore att vara på den säkra sidan med skaffandet småningom..

BF är nog inte förrän om  11 veckor, men ändå.. utifall att..

Skruva ihop hinner man nog sen i tid, men det vore ju en fördel att åtminstone ha allt hemma..

Sista hotellnatts-getawayn för oss på en tid misstänker jag.. åh.. att bara få sätta sig ner till en buffetfrukkost.. gotta make the most of it.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar