söndag 23 september 2012

Vagnen har flyttat in!

I fredags styrde vi äntligen kosan mot Haparanda för att införskaffa de viktigaste sakerna till den nya familjemedlemmen.. Först på listan var givetvis vagnen..

Jag hade bombsäkert inriktat mig på att det skulle bli en Emmaljunga city cross kombivagn i färgen black/capri.. svart med vita och grå ränder på sufletten.. och om den fanns en billigare fjolårets i butiken, great.. men annars beställer vi den...

Fast då såg vi denhär..

image

Detta är en Emmaljunga Edge Duo Combi.. med alu chassis (karossen) och punkteringsfria däck.. Den hade en en polar performance korg, som innehåller lite extra finesser än vad den vanliga city crossen har som te.x en luftningslucka som vädrar underifrån och förutom bara myggnät, som alla andra emmaljunga korgar har finns även ett insytt solskydd i sufletten..

image


Den har betydligt större hjul än citycrossen.. den såg nästan ut som en dockvagn i jämförelse till denna, är bredare och allmänt stabilare, som verkligen är super med tanke på var vi bor.. fast då säger det väl sig själv att den inte är den praktiskaste av alla vagnar..

Fast jag har ganska rymligt bagageutrymmet i min Hyundai i40, är jag tvungen att sätta korgen i baksätet brevid bilstolen och hjulen i bakluckan ifall jag ska ha med hunden.. så han ryms brevid.. annars går den bra tvärtöver, men lämnar jättelite rum för packning..

Så, gud vet hur vi ska få packat ihop oss till lappland om vi får fler barn.. för dit ska ju oftast hundarna med.. eller åtminstone den mindre..

image


Färgen är svart/grå med några röda ränder, så helt könsneutral nog som vi ville ha.. och en tillhörande skötväska, fast den var det inga ränder på..

Nöjda är vi båda och kan inte väntta på att få använda den! In lööööv!!

Idag drar vi en fixardag för att få bort hela lasset vi sedan inhandlade från IKEA..

Den blivande fadern har skruvat ihop säng, skötbord och byråer.. Lovely!

Sen kan jag börja tvätta de yttepyttesmå kläderna till byråerna och sy lite vimplar och såntdär småfix...

Det är så innerligt roligt att påta på med sånthär, och känns mer verkligt nu.. för oss båda tror jag..

Imorse glömde vi äta frukkost och klockan var säkert 3 på eftermiddagen innan vi åt något ordentligt.. helt förhäxad i vår bebisbubbla.. allt annat känns inte så relevant idag, faktiskt..

Bilder kommer deffinitivt när det är klart.. nu ska jag fixa vidare.. hängförvaring till skötbordet ska upp..

Hej tå!

1 kommentar:

  1. oj va finen vagn ni hitta! :) Ja minns hor ij i ja var tå ja fik hejm min emmaljunga...åååh... Ti få monteer ihop split ny vagnä räätt ur pakeeti...Å byri bedd mä ny lakanä, å test all deila å all funktionä, prov pack tzöitvesko...:) NJUT!!=)

    Ja måst no koma o skoda allting saan ni har fäädi skruva ;)

    SvaraRadera