lördag 29 september 2012

Uppdatering innifrån det gråblå huset..

Lite mer om det vi kom hem med från IKEA nudå..

image



image



Tur att i allafall en av oss har nerver till att skruva ihop möblerna.. =)


image

Smygtitt i barnkammaren.. skötbordet..


image

Spjälsängen.. Allt är inte riktigt färdigt änn.. men möblerna är i allafall på plats..

image

Fick även hängt upp de söta turkos/vitprickiga gardinerna mamma har sytt..

image

Älskar mattan med olika spår på från IKEA.. fast den ser nog väl liten ut i rummet..

Mycket grönt och turkost.. ganska många ugglor och en och annan igelkott.. tyckte det passar bra med skogens djur här hos oss.. och ugglor ska ännu komma iform av en väggdekor..

Det var barnkammaren.. som den ser ut nu i väntan på en inneboende.. <3

Andra rum som fick en liten uppdatering..

image


Matsalen före..


image

Och efter.. nya mattor och äppeldoftande doftljus..


image

Vardagsrum före..



image

Och efter.. med nytt fräscht soffbord.. det andra är mammas gamla.. som hon haft i sitt flickrum.. alltså jättegammalt, så att lacken börjar ge vika, så dethär var en snygg uppgradering..

Och så vill jag tipsa om något annat underbart..

image

En sänghimmel vi blev kär i.. eller en sänghimmel man monterar dit själv bestående av skenor, gardiner och ett par led-ljusslingor såhär höstmörkret till ära.. det blev inte jättedyrt.. men supermysigt.. gardinerna var ca 8€/2 st och här har vi 10 st..

image


Och så en smal hylla och lite extra belysning..

Så otroligt mysigt att läsa här innan man somnar..

Idag har jag tagit en runda på loppis.. fört dit lite mer saker.. Storhandlat och promenerat i skogen med hundarna..
Så härligt höstväder ikväll.. varmt och skönt..

Och så har jag kännt enormt sug efter hemgjord pizza.. det funkkade liksom inte med mikropizza.. och det må vara sent att börja med det nu, men jag betvivlar att jag kan somna innan jag fått det.. så nu ska här göras pizza.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar