måndag 17 september 2012

Ny vecka..

Och igen har en vecka susat förbi.. =) hinner verkligen inte med jyst nu..

Eftersom det inte frusit på änn, fortsätter vi med garaget ändå.. och målar så långt vi hinner.. framsidan är redan klar..

Och i övrigt fyller vi dagarna, speciellt helgerna med att sova länge, och sedan när man dragit sig upp och fått i sig någon mat kör vi på ända tills det blir mörkt..

Igår var jag och mamma en sväng till villan och klippte gräset.. det var jätteskönt höstväder med 17 grader varmt och svala fläktar från sjön..

Och så har jag fått planterat ljugen och satt på terassen och balkongen, vilket höjer höstfeelisen ytterligare.. =)



image

image



image


Till jul ska de få ljusslingor och lysa upp i mörkret här, men tills vidare har de sällskap av en stor svart lykta.. Höstmyys.. <3

I lördags var det höstmarknad i Nedervetil och jag sålde bort lite smycken som jag har i lager.. onödigt att ha så stort lager mera, eftersom jag antagligen kommer att vara mindre aktiv från och med december.. =)


image



Okej väder var det som tur, eftersom marknaden hölls utomhus.. lite hotande regnmoln hängde över, men de drog sedan vidare..

Själv hittade jag en skogsgrön papperslöpare och dessa underbara vanttar..

image

Bra så.. ett annat långdraget och pågående projekt jag fått ur världen är att sortera ur garderoben..

Såhär snyggt blev det tillochmed..

image

I skåpet har vi sparat mestadels sovernirer från olika resor.. och så har jag organiserat mina smycken, accessoarer och klockor.. i den gamla bruna cdhyllan förvaras olika börsar och solglasögon..


image

Älskar den stora runda pallen, som jag fått av mommo.. passar perfekt där.. och linneskåpet är också ärvt av mommo.. underbart gammalt..

image

Väskor och en del av mina skor.. de flesta klackar är underbart fina, men sååå obekväma att det mest fungerar numera som inredningsdetalj.. samma gäller Louis Vuitton-väskkopiorna jag nångong köpt i thailand..

image

Och väggen med skåp hela vägen till fönstret.. och min brudklänning som hänger i en klädpåse på väggen.. som jag nödigt borde föra till kemtvätt.. samt en gammal trästol från.. surprise.. mommos! =)

Det var den garderoben det.. ingen lyxversion ala Pernilla Wahlgren, men en drömgarderob för mig.. och nu hittar man dessutom någonting i den också.. =)

Och det bästa av allt.. jag kan ta helfigurbilder igen utan att krångla och använda använda hallspegeln, där man måste backa och fota på ett visst sätt för att hela kroppen ska synnas... Så ni får en dagens av min favorit pyjamas, eftersom jag inte bytt om änn.. haha..

image


fast med instagram får man ingen helfigursbild ändå..

Idag regnar det och vi skiter i att måla.. jag ska fortsätta att sortera på insidan och få krafsat ihop lite saker till loppis..

Imorgon blir det vattenjumppa igen.. det var jätteskönt och bra för ryggen.. inte speciellt tungt heller..

Till helgen har jag äntligen fått övertalat min man att komma till haparanda så vi får inhandlat det nödvändigaste till den blivande familjemedlemmen..

Mycket på G som vanligt alltså..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar