tisdag 11 september 2012

Vinterskor..

Nu har jag ett till problem inför vintern.. att hitta bekväma och snygga vinterskor..

I år ligger jag steget före med allt.. ni tänker stickade stora tröijor och halsdukar, läderstövlar och fina väskor..

Jag har redan tänkt på det och inhandlat stickat som rymmer även mig i vinter, sedan ungefär i juli.. =)

Och så har jag klickat hem denhär att ha på julafton..


image



En vanlig trikoklänning, så inget extra med det, men den borde gå att amma med och jag äger inte speciellt många röda plagg över huvudtaget.. så ifall mitt syprojekt som jag tänkte på, att göra en likadan som aquafärgade tunikan jag bloggade om tidigare går åt pipan har jag denna på lager.. misstänker jag är för lat att ens försöka om denhär är okej.. dessutom kostade den bara 24,90€, så med en kofta till duger den bra för i år..

Kan ju inte precis springa på stan sen i december, så jag tycker om att ha vissa saker färdigt.. fast vi bara ska vara hemma..

och busens mommo har köpt lite finkläder till honom med, så lite måste väl jag också klä upp mig.. =)

Nåjaa men tillbaka till vinterskorna.. jag söker varma, stabila och bekväma vinterskor/stövlar med lite skaft om inte högskaftade..

Och skaften måste vara LÖSA eller det kanske heter vida, så att det inte finns risk för att mina svällda fötter inte ryms i dem.. har inte haft smala vader innan heller, men normalstorlek på skaften har gått ganska bra, men nu fast jag änn inte är så svullen finns inget extra rum alls i skaften.. så det finns risk för att de helt enkelt inte går fast sen..

I förra vintras traskade jag omkring i ett par svarta fake-uggs.. men sulorna är helt söndernötta och jag är rädd att jag ska ramla med dom eftersom de har så släta bottnar..

Dessa är jag lite nyfiken på..


image


Vill inte ha klassiska Sorel-skor, eftersom det mest ser ut som att man är påväg och pimpla, men dessa var nästan helt okej.. och framförallt tror jag att man sku hållas best och stå med dessa.. fast 169€ känns väl sådär.. kvalité, visst.. men borde nog vara ganska kär i dem för att betala så mycket.. och framförallt änvända dem i många vintrar isåfall..

image


Kan verkligen inte bestämma mig för ifall de är snygga eller inte..

Alternativ 2..


image



Ett par stabilare "uggs-stövlar" från Skechers.. varma, med ordentlig sula.. 99€..

Och alternativ 3..



image



Esprit Uma.. lite krusor i botten i allafall och värmer säkert tillräckligt de med, men tror jag tramppar lite snett med dessa eftersom de inte stöder ungefär något alls.. för att inte tala om hur pass graciöst det skulle se ut eftersom jag mest vankkar på som en pingvin redan.. =) men det billigaste alternativet.. 39€

Nu vet jag ju inte ifall det ens fruser på och blir någon is på vägarna innan lillajul, men det är väl tänkt att jag för engångsskull vill ha rediga vinterskor.. men ändå inga tunga och klumppiga..

Det var väl inte så svårt.. jag har ju inga som helst för stora krav heller.. =)..

Nåh.. håller på och går igenom brandos.fi där jag hittade dessa.. fast jag är ungefär på sid.14 av 123, så tror jag fortsätter senare.. =)

Nu ska jag packa simväskan med diverse förnödenheter och bestämma mig vad som ser minst groteskt ut med denna mage.. gravidsimdräkt eller en flexibel bikini..

Ta ta!

1 kommentar:

  1. tuttu juttu...tå ja har väntta har int ja eins rymsta i gumistövla! fösök tär nu tå hitt na grann vinttästövla som man sko ryms ij...ja lyckast aldä mä hä så ja leid mi idzinom gravidvintra min mä kuomas groteskt stygg stoppastövla (toko som båånä pa ha). Hoppas du hittar naa som du er nöjd mä!

    Å lycka till på vattenjumppan, hoppas du tyckär omm i, ja fullkomligt älska i i alla fall... =)

    SvaraRadera