tisdag 11 september 2012

Dagens program..

Halleluja! Praise the lord, and Whatever, trodde aldrig denhär dagen skulle komma.. de sista målstryken appliceras på taket av Miiki, as we speak..

Då är precis ALLT på huset målat en gång och klarar vintern.. fast en fixauspäivä i dagsljus kommer jag nog att ha för att korrigera lite småsaker, och Miiki ska sätta upp dekorationslisterna på taket som jag målat i garaget ikväll.. men sen är det completely done!!

Hade inte varit sämre att få garaget målat på samma gång, men det blir så stressigt.. vi tar det som nästa sommarens projekt..

Jag måste påbörja mission röja undan onödiga prylar här på insidan och föra grejs till loppis..

Ifall jag ska klara av att bara vara och hinna med basic saker som matlagning, tvätt, städning och disk sen när vi har en till inneboende här som kräver sitt..

Har faktist blivit äkligt rörigt på vinden efter att vi sålt mormors hus, där vi annars förvarade all onödig skit, samt avslutade mammas frissasalong.. det sankkas en del grejer då.. =) det är bara att vara vårdslös och slänga allt jag inte tror någon köper.. för här ryms det inte..

Orkar inte föra så mycket kläder till loppis, eftersom det isåfall kräver att man springer dit och reder upp och viker ungefär varannan dag.. tror jag skänker dem till röda korset eller nåt..

Så otroligt slut jag är nu.. alla har sprungit omkring och målat som tokar.. eller jag, Miiki å mamma har gjort det.. klockan är 11.. Miiki målar fortfarande i strålkastarljus.. Envisheten själv.. =)

Imorgon ska jag ha en LEDIG dag.. det har jag bestämt! Har ett par intressantta paket jag borde hämta till matkahuolto i kokkola.. och senare bär det av till jeppis för att testa på dethär:


image

Vattengymnastik för gravida.. spännande! Kan nog tänkka mig att det är rätt skönt att få avlasta vikten emellan.. Det börjar kännas lite smått i ryggen.. och målandet underlättar inte saken precis.. fast som den enda fysiska träningsformen jag orkar med mera ska det deffinitivt testas..

Folkhälsan ordnar det.. i uppmärvd pool.. say no more! =) Imorgon 17:00 ifall nån annan vill häga på.. ingen anmälan behövs!

Nu ska jag se ensam mamma söker som jag missade tidigare ikväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar