tisdag 25 september 2012

Killing time at wetteri..

Sitter vid wetteri och vänttar på att bilen ska servas klart.. förde den på kontroll efter ett års användning..

Och så kom en viss mats och bjöd på kaffe..

image


Ganska behövligt med tanke på att dom sa att det ska ta mellan en och en halv till två timmar!? Och sålänge ska jag sitta här och bara väntta..

Om det sku regna ens skulle jag inte bry mig.. men nu borde jag verkligen använda denna värdefulla tid till det sista målfixet.. dra bort tejp.. fixa klott och sånt, så allt som inte är under terassen är klart..

Det är ju i princip nog Färdigmålat.. bara min pedanthet kvar som ska tillfredsställas.. men jag känner mig själv såpass bra att jag vet att jag måste göra sånthär noga och ordentligt på en gång annars lämnar det för all framtid.. och när jag vaggar ungen på terassen vill jag känna mig nöjd över all denna slit, istället för att hitta tusen omålade små kanter och klott..

Dessutom var vi lite osäkra på färgen.. när vi valde den hade vi klart för oss att den ska vara ljus och grå, fast med pyttelite blått i för att jag tyckte att bara grå är så färglöst..

Gränsen till ljusblått är dock jättejätte nära.. så när vi började i glasterassen kände jag att den inte var alls som jag tänkt och heelt annorlunda än på kartan..
Men nu är jag nog helt nöjd med den..

image

Vad säger era ögon, är den alltså ljusblå eller ljust gråblå? Inte så stor skillnad egentligen vad man kallar det, men passar den på vårt hus?

Var lite fundersam ett tag på ifall den krockar med taket.. som går i terracotta.. de flesta som målar sina hus i ljust gråblått och vitt har svart tak.. men nu känner jag att även det smälter in, så vi kör såhär i allafall tills nästa varv skall målas.. då har vi ju bott ett tag med denhär färgen och vet mer hur vi vill ha det..

Annars är det ju inte hela världen med färger känner jag, men dethär är nog det svåraste och viktigaste i färgväg.. Tillochmed viktigare än vilken färg man har på bilen, eftersom den nog oftast byts ut före huset... ;) men bra blev det såhär..

Det positiva med att sitta här och väntta är väl att jag gott och väl hinner blogga i allafall.. =)

1 kommentar:

  1. Sku va roligt ti få en rundvanding mä bilder in i husi å :) om int du har lagt upp hä rej?

    SvaraRadera