måndag 13 januari 2014

Gäsp

Mycket ett och samma här.. Blä! En till multitaskingdag är till ända, och det som irriterar mig mest är att det varit rätt kallt så jag inte lagt William att sova ute.. Och inte vill han sova i mommos extrasäng på vinden heller så det har varit lite dåligt med dagssömn här.. I bilen har han ju vilat lite i alllafall och somnade tidigt ikväll så det är väl hur man ser på det.. Kanske vi får backat dygnsrytmen lite nu.. Vaknade tillochmed kl.9 imorsse hör och häpna så vi hoppas på att fortsätta så..

Plockar och plockar.. Och matar, byter, nattar och parerar däremellan.. Någon borde städa undan julen hos oss.. Och tvätta och dammsuga och torka golv och torka damm, men vem? Miiki slipper nog inte undan denhär gången, utan får nog lov att börja plocka bort granen imorgon.. Någon borde ju stryka och hänga gardiner också.. Ändå så vill jag ha dethär med mommos lägenhet undan so fort som möjligt så det är det som prioriteras..

Längtar till våren och ljusare tider med kaffe i solsken och tulpaner på bordet.. Påverkar även min energinivå tycker jag och hoppas på att kunna tagga upp träningen lite.. Nu är jag mest en Walking dead.. På alla plan 😊

Kul vecka framför också med att operera bort visdomstand 4/4 och utsätta mig för den smärtan och plågan igen.. Det är inte att ta ut den som gör ont utan efter, då det känns som jag fått mig på käften av en robot.. Kan inte öppna munnen helt eller inta fast föda de tre första dagarna.. Stygnen av den förra har precis smällt och lämnat efter sig ett gulligt hål dit alla matrester slipper.. 😞 nåh.. Bara att bita ihop.. Käkbenet lär ska bli skarpare och ingreppet jävligare ju äldre man blir så.. Ser dock inte framemot att knapra så mycket verkmedicin då jag normalt klarar mig på 5 burana 400 i året, typ..

Oh well.. Har inget vidare intressant att komma med så borde kanske försöka hitta nån sömn innan den sjusovande gossen vaknar tidigare än vanligt.. Natt natt! 💤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar