fredag 10 januari 2014

När livet går vidare

Hohho... Bloggen sliirar lite efter nu.. Blä! Men vilka energitömmande dagar vi haft.. 😞

Igår var jag, William och mamma till kokkola en sväng så jag fick handlat lite till en tjejkväll vi ska ha med ett par av mina närmaste kompisar imorgon.. En av dem har köpt och renoverat min mommos å moffas hus och jag ska själv se det första gången sen de flyttat in.. Spännande värre! 😊

Idag har vi fortsatt projekt tömma mommos lägenhet, och vi fick plockat ihop hennes jackor, festkläder, dukar/handarbeten och lite greijer från köket som jag förde åt min fammo.. Det blev hon jätteglad för och tindrade med ögonen som ett barn på julafton.. 😍

Försökte få william att sova på eftermiddagen, men det ville han inte alls.. Han skulle promt hjälpa mig att plocka i köket.. ☺️ och sen sov han korta sträckor i bilen vilket gjorde att det tog över en timme att få honom att sova ikväll.. *gäsp*

Men vi har endå fått gjort rätt mycket de senaste dagarna så imorgon ska det bli rätt skönt att babbla bort en kväll med kompisar, mat och vin.. 💕 Ska tillochmed anlita mamma som privatchaffis.. 😊

Nu känns det ändå lite bättre angående att plocka ihop mommos saker.. Att donera dem till andra i den närmaste familjen (min då från pappas sida) som kände henne och har nytta och glädje av dem.. Av mammas sida är ju inte så många kvar i livet..

Kan inte ens tänka mig hur det varit för mommo att begrava tre av hennes fyra barn innan hon själv dog.. Inklusive moffa som dog i en propp.. 😥 de enda av barnen som är kvar är mamma och två av hennes barnbarn.. Sen har de två barn var men det ena barnbarnet bor i grekland med sin familj så jag har bara en kusin med familj som bor här närmare..

Tror och hoppas att det finns ett efterliv och att hon äntligen fått nästan hela sin familj tillbaka.. Mamma får hon dock vänta på förhoppningsvis bra länge änn.. För vi behöver vår mommo.. Och som det så ironiskt passar sig så slocknar ett liv när ett nytt föds och Willam hann som tur var träffa henne även om han knappast kommer att minnas henne.. Mamma har i allafall en till i sin familj och kommer säkert få fler i framtiden..

Denhär hittade jag när jag plockade idag..



20140110-013915.jpg

En kristallskål som varit min dopskål.. Den är nu i tryggt förvar i vitrinskåpet på övervåningen och vänttar på kommande dop.. William döptes ju vid församlingshemmet så då behövdes ingen..

Jaja.. Nu ska ja sova bort för denhär dagen och inväntta nya krafter för morgondagen.. 💤

1 kommentar: