söndag 19 januari 2014

Sortering och kalas

Denna vecka har mer eller mindre gått i sorterandets och organiserandets tecken.. Först vi mommos och sen fick jag "skovi" här hemma och sorterade genom köket.. Mest för att få plats för mommos diverse serveringsskålar och fat, och för att få bortstädat julen.. Men av någon anledning kände jag behov av att organisera alla skåp, slänga gamla torrvaror och vika alla tomma plastpåsar.. Under tiden som william kände starkt behov av att hjälpa mig med det =)..

Sen tog orken slut och julgardinerna i matsalen och vardagsrummet lämnade kvar.. Konstigt sätt att prioritera men såhär blev det nu.. Har för övrigt besökt andra som också har kvar sina julgardiner så det är inte bara jag tydligen.. Granarna vid kanten av gräsmattan som fick röda och blå ljusslingor meddelade jag dock mannen att dra ur då jag inte orkar se på dem en dag till..

Vårt förråd på garagevinden är FÄRDIGT!! Mommos möbler blev hit roadade idag och får stanna här tills vi upplever att de är för mycket ivägen och är tvugna att göra oss av med dem.. Förrådet blev inte fullt, men vi har en del greijer här i huset som skall dit, vilket naturligtvis var poängen med förrådet redan från början.. Det var bara behändigt att det blev såhär så mamma får sälja mommos lägenhet och vi får ett problem mindre.. Eller hon en gräsmatta mindre att hålla efter om somrarna..

Förutom att sortera tog vi en dag på stan på tumis..




20140119-021046.jpg



20140119-021227.jpg

Och en sånhär nöjd kille hade jag efter att han fått smaka lite på mammas donut vid Arnold's.. 😊

Sen har vi blivit helt beroende av något snäppet nyttigare:



20140119-021716.jpg

Enkelt, mättande och underbart gott!

Mixa ihop en stor banan eller 1 1/2 liten och 2-3 matskedar frysta blåbär. Dela upp blandningen i två skålar och blanda i 2-3 matskedar turkisk joghurt.. Rör väl och försök få fluffat upp blandningen så mycket som möjligt.. Voila!

(Ifall jag tänkt äta den andra portionen som mellanmål på kvällen ställer jag in den i kylskåpet och blandar i joghurten först då jag tänkt äta den.. Annars hålls den inte lika fluffig.)

Så sånt har vi gjort denna vecka.. har bokstavligen gjort samma saker varje eviga dag och varit rätt trött och omotiverad så har inte riktigt vetat vad jag ska skriva om..

Ikväll har vi kalasat hos min faster där william är i sitt esse.. Alla vill leka med honom och han vill leka med alla.. Men mest vill han springa efter deras katt Hampus och aijja honom.. Otroligt nog fick han det idag fast han annars är så skygg den katten..

Hohho.. Ingen sömn ikväll heller.. Nu måste jag dock försöka då Willisen för ovanlighetens skull somnade rätt så tidigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar