söndag 24 augusti 2014

Livet i bilder

Här kommer lite bilder på vad vi gjort under våren och sommaren..


IMG_1789.JPG

IMG_1787.JPG
Det har körts mycket traktor och fordon över lag.. William kunde hålla på hela dagarna, i princip enda gången han inte piiper en gång på flera timmar i sträck.. =) både hos moffas och här hemma är det självklart att han ska med om nån tänkte stilla kossorna..



IMG_1785.JPG

Även härinne stillas det flitigt.. =)



IMG_1828-0.JPG

Det sköna vårvädret kom och i samma veva också tröttheten i början av graviditeten..



IMG_1832.JPG

Försökte bota med mängder av satsumas och limevatten..



IMG_1852.JPG

Och så kom tiden då det var dags att packa väskan inför Turkiet-resan..



IMG_1877.JPG

Williams andra utlandsresa, och han njöt i fulla drag.. Fick nog mycket mer ut av resan denhär gången också..



IMG_1885.JPG

IMG_1910.JPG

IMG_1913.JPG

Och det fick vi andra också, då vi var där hela pappas familj och hade flera barnvakter.. Hans fru, (vår anamommo) fyllde jämnt så vi var där och firade..



IMG_1919.JPG

IMG_1928.JPG

Våren blev varmare och vi var en dag och räfsade till villan..



IMG_1954.JPG

IMG_1952.JPG

Och så var det dags för andra Ultrat och lite shopping då vi fått reda på att det är en lillasyster vi vänttar..



IMG_1969.JPG

Jag kunde förståss inte hejda mig länge från att gå igenom alla bebiskläder jag tycker jag nyss packade undan..



IMG_1992.JPG

Och Miiki kom hem med en stockbil åt William.. Undrar vem som lekte mest!? =)



IMG_1994.JPG

Det har blivit en hel del kalas..



IMG_2006.JPG

Och jag har gått bananas på babyklädsfrontten... Men ingen som känner mig vänttade väl sig något annat heller? =)



IMG_2018.JPG

Jag och William drog över potten till Umeå på tumis och hängde med en annan William och hans föräldrar en helg..



IMG_2054-0.JPG

Vi har skaffat syskonvagn.. Och vad det pittrar mina fingrar att få testa den.. Fast tror vi vänttar på lillasyster först.. =)


IMG_2066.JPG
Middagen har ibland avnjutits i glasterassen..


IMG_2059.JPG

IMG_2045.JPG
Och jag har sytt babynest och dregglisar på löpande band.. Både åt oss själva och som present till diverse gravida kompisar..

IMG_2065.JPG
Färska jordgubbar och glass var och varannan dag..=)


IMG_2070.JPG


IMG_2069.JPG


IMG_2068.JPG

Och så var det lastbilsutställning i lillby..


IMG_2079.JPG
Magen växte..


IMG_2081.JPG

Och mammalådan anlände...


IMG_2091.JPG

Vårt stackars ensamma äppelträd fick sällskap av ett till äppelträd, rabarber, krusbär och några vinbärsbuskar.. Så nu kanske vi också får lite bär framöver.. I allafall rabarbern borde ju bli stor nästa år.. Kunde lätt sätta en buske rabarber till så vi har lite att safta av..


IMG_2118-1.JPG


IMG_2112.JPG

Och så äntligen blev det strandpremiär.. Fäboda tyckte jag att passade oss bäst då William kunde plaska fritt själv i det grunda vattnet utan att dränkka sig.. =) (med övervakning förståss, men ändå) Och de gånger vi hade med moster eller svägerska babblade vi bort flera timmar sittandes på en filt vid vattnet och William stormtrivdes.. Härliga sommar!



IMG_2132.JPG

ÖK hade sin årliga grillfest och karusellen var rolig..


IMG_2154.JPG

Jag gjorde ett och annat reafynd som jag fick klämt mig i.. =)



IMG_2169.JPG


IMG_2168.JPG

När jag blev större här på slutrakan av sommaren var stranden inget alternativ längre.. Då fyllde vi poolen på terassen och kalasade med mellanmål där istället..


IMG_2173.JPG

IMG_2174.JPG
En dag var vi till toivonens djurpark i Kälvi, där William sku provsitta alla traktorer.. Djuren var han väl måttligt intresserad av..


IMG_2186.JPG

Jag har tvättat babykläder, alla överdrag till emmaljungan, sängkläder och alla täcken inför lillasysters ankomst.. Och fönster och alla mattor och sånt man måste ta itu med på sommaren så nu är vi rätt bra ställt inför livets nästa drabbning.. =)



IMG_2189.JPG

IMG_2193.JPG

Och så har vi mest bara fördrivit dagarna här mellan vårt och fammo å faffas..


IMG_2196.JPG

Klippt gräset med pappa..


IMG_2209.JPG

Och sorterat lite skor och sånt.. =)


IMG_2210.JPG

IMG_2215.PNG

Nu börjar vi verkligen vara på slutrakan av denna graviditet, så får se hur länge det är tills lillasyster behagar att komma ut.. =) jag nestar och städar och sorterar värrigare i den mån jag orkar så jag ska ha ro att bara vara sen och klura ut det nya livet som tvåbarnsmamma..

Lång bilduppdatering blev det, men vi har ju faktiskt levt någotslags liv även om det inte dokummenterats p.g.a energibrist.. =)

Kommer inte ens att försöka blogga varje dag mera, eller ens ha dåligt samvete för att jag inte hinner med det som jag vill, för det vet jag att ändå inte håller nu sedan barnen e här, men något inlägg i veckan ska vi väl försöka åstadkomma.. Sådär chill och fritt att spotta ut något då det lustar tror jag blir bra så kanske inspirationen håller en stund.. Kommer heller aldrig att använda något annat än en iphone till att att kanppra iväg dessa smått suddiga bilder och texter med massor av felstavningar mellan varven, eftersom tiden inte räcker hos oss till något annat, men det kanske blir rätt bra ändå.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar