onsdag 27 augusti 2014

Om halare

Alltid när det drar mot höst och kallare tider, eller oberoende faktiskt när augusti börjar lida mot sitt slut väcks hysterin om vad man ska skaffa för vinterkläder till sina barn..

Rätt tidigt kan man tycka men det är ungefär nu som höst/vinter kollektionen släpps från samtliga firmor och är man som jag som gillar färg får man handla snabbt för att inte storlekarna ska ta slut.. När man sedan faktiskt skulle behöva halaren finns bara dom enklare enfärgade kvar..

Detta gäller kanske främst Didriksons som råkar vara min favorit när det kommer till vinterkläder.. Både till mig själv men också deras haalare till barnen är helt enkelt det jag kommit fram till att är bäst.. Polarn o. Pyret är klar tvåa, men Didriksons är lite tjockare och har oftast fler funktioner och är lite billigare.. Och kvalitén är verkligen jättebra.. Vill nog helst klä på bara ett eller två lager och inte hålla på med en massa skalhalare och flera lager under..

Nu har jag ju inte så gamla barn som sliter något värrigare på knäna och bygger snöslott, men jag tror nog att de flesta har varit nöjd med Didriksons, och oftast är det jyst de som blir testvinnare i olika tidningar..

Hursomhaver spanade jag in den nya vinterkollektionen och blev inget vidare inspirerad faktiskt.. Av någon anlednig drar det alltid mot grönt eller turkost i ytterkläderna här hos oss, så något annat vore ju trevligt som omväxling.. Sen är mörkblått och rött rätt uttjatat tycker jag, och gult som också fanns vet jag inte om passar oss riktigt..

Har verkligen blivit väldigt kinkkig med sånthär, men betalar man 100+ euro för en overall vill man ju nog gärna att man ska tycka att den är fin och inte bara okej..

Nåh.. Grävde fram Williams halare från ifjol som är storlek 80, och tänkte att den antagligen nog inte tar oss så långt då han har minst st.86 i klädväg numera men kan man tänkka sig att ärmarna fortfarande är nästan långa.. Längden är det inget extra på men då mindes jag att den är en grow with you och har en sömm in i fodret som man sprättar upp och så får man några centimeter till.. Och vet ni, ifall han inte växer våldsamt mycket kan den nästan orka hela vintern.. =)



IMG_2221.JPG

Om inte kan vi köpa en billigare på rea i slutet av vintern isåfall.. Så nu behöver vi bara ny mössa och ett lite större halsskydd så är vi redo.. Hanskarna har redan innan varit lite stora..

Så att nu är det problemet änn engång ur världen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar