onsdag 3 oktober 2012

Småfolks tvätt..

Idag gör jag dethär..

image



Tvättar de yttepyttesmå kläderna..

image


Många strumpor små..

image


Och den sötaste badhandduken..


Inte för att det är direkt bråttom än, men alltid bättre att ha det gjort.. det är ju trots allt några maskiner med kläder, lakan, trasor, handdukar och halare..

Reagerade på när en bekant skrev på sin blogg att "det är ju en hel månad kvar, men jag kan inte hålla mig, måste börja tvätta bebiskläderna".. Och varför måste man hålla sig udrar jag?


Vissa säger att det är dålig karma att förbereda allt innan bebisen är här, men jag har nog aldrig tagit såntdär på större allvar..

För mig handlar det om att ha ett slags lung när saker är väl förberedda.. att först då kan jag verkligen slappna av och bara inväntta det som komma skall.. så det tänker jag göra... Byråerna står ju där klara och ihopskruvade, så lika bra att fylla dem..

För att vara den otåligaste personen som hatar att väntta på något har graviditeten gått ganska bra hittils.. två månader kvar nu, så det känns inte alls som en evighet mera..

Men å andra sidan har jag haft nästan för mycket att göra och borde inse att jag borde börja vrida ner temppot lite..

Jag har inte något fast jobb förutom smyckespartyn vissa kvällar, men där emellan har det målats, städats, handlats och skötts andra ärenden som numera kan vara ganska flåsigt för en höggravid individ..

Men efter denna månad börjar min mammaledighet och då tänker jag inte göra ett skit.. =) bara vila och vara..

Nu ska jag lassa i en till tvätt och ta itu med lite omålade fönsterkantter.. ikväll blir det ett andra smyckesparty för denna vecka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar