lördag 6 oktober 2012

Another Rainy Day..

Blev ingen bastu igår.. ibland kommer man inte så långt som man planerar när man är gravid.. =)

Det tog musten ur mig att bara handla mat, och efter att skräpmaten sjunkit som en sten imagen somnade jag på soffan.. Nåh.. ska värma bastun igen tills mannen återvänder.. beroende på hur "trött" han är.. =)

Till loppis var jag dock.. och det har väl lönat sig på alla vis.. massor med saker hade gått åt, så det nästan tillochmed kändes lite tomt på bordet.. så nu får jag leta fram lite mer..

Mina vinterskor har jag sålt lös för länge sedan.. inte illa, med tanke på att jag inte hade många saker att kosta mer än 3 euro..

Fast då hittade jag ju förståss lite där också som följde med mig hem.. ett par gamla nummer av mama till mig, en kalle ankka åt miiki och denhär till barnkammaren..

image



Tyckte även denna passar hos oss, eftersom vi har så många flugor om somrarna.. =)  älskar verkligen barnböcker.. speciellt denhär var så komiskt illustrerat.. så nu har vi redan en liten boksamling med böcker för både mindre barn, och sen tills man faktiskt läser lite längre snuttar..

Imorse förde mamma hit Edi, så förtillfället bemästrar jag tre hundar igen.. hade verkligen sett fram emot en liten promenad i skogen, men vet inte om jag iis med tanke på hur mycket det regnat och hur smutsiga dom blir.. hmm..

Försöker även hitta inspiration till att städa ur kontoret.. sku vara ganska skönt att ha allt upprett här nere iallafall.. sen finns det ju gott om fullproppade lådor och skåp att reda ut om man orkar.. och Tillochmed skåp med onödigt byggmaterial som jag inte kommit till ännu..

Allt har gått så snabbt med bygg, bröllop och nu bebisförberedelser, så det har inte funnits tid till att få rett upp här ordentligt.. och nu frågar man nog sig ifall det nångång ens blir mera organiserat här.. =)

Det är bara störande många måsten ännu.. måste måla allt klart ordentligt innan vintern, måste få städat, måste hinna tvätta kläder, diska och städa de ytor man använder dagligen nu också.. tills det sen kommer emot att man måste vila och samla krafter innan förlossningen..  sover även kanske 10 timmar om natten nu, så det kommer också att bli en märkbar förändring..
  

Så jå.. fick en kommentar om någon som ville ha rundvandring innifrån huset i bilder, så det ska ni få.. så fort jag teks visa alla rum, så man får en sammanhängande bild av hur det ser ut här hos oss.. skulle helst av allt anlita både städerska och målare så sku det nog gå undan, men nu täcker ekonomin inte riktigt det.. =)

Och det man gör på en vecka normalt blir till en månad nu, eftersom man är tvungen att ta flåsningspauser ungefär varje timme för att inte få sammandragningar from hell.. men.. have patiens.. det kommer.. 

Kanske jag borde vandra en liten bit i allafall, så kanske städinspirationen infinner sig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar