tisdag 30 oktober 2012

V.36

image



(35+3)

Var till rådgivningen igår där man kunde konstatera att bebisen ligger lågt ner i bäckenet med huvudet.. nästan som om den redan börjar ställa sig ut.. =) ingen vet.. kanske den hålls där till BF, eller tilllochmed längre, eller kanske den kommer imorgon.. i vilket fall som helst är jag villig att åka precis när det behagar pyret bäst.. =)

Den lider mot sitt slut denhär graviditeten som tur är.. det blir klumppigare och klumppigare för var dag som går känner jag.. men jag har nog sysselsättning..

Har fortfarande sortering pågång på vinden, men tror hårt på att jag borde bli totalt färdig med allt denna vecka.. =) dock har detta hus en del fönster som jag tänkte tvätta de dagar det råkar vara på plus.. och så ska jag inhandla lite fina tyger och sy vimplar till barnkammaren..

Jag trivs med dessa fix-dagar.. sova länge, lalla runt i pyjamas till eftermiddagen, dricka te, slöläsa kataloger och reklam och få bort en del kryss av cheklistan.. =)

Borde få tag på en vetekudde från hälsobutiken och lite snacks så är det bara att packa BB-väskan.. och julhandla förståss.. men känner att jag är på ganska bra väg i allafall.. skönt..

Hämtade ett paket till posten innehållande dethär:

image


En mysig pippitröja från Ruth m.fl. tänkte eventuellt ha den på julafton.. har länge tänkt beställa en men det har inte riktigt blivit av.. nåh, den ser säkert söt ut sen utan magen.. och tror inte jag hinner lika snabbt iform som Heidi Klum, så tröja blir nog bra outfit tillsammans med den röda trikoklänningen jag klickade hem från ellos för en tid sen..

Fast, jag ska säga er att det inte bara är jag som fått fnatt nu när det närmar sig med förlossning.. Sist mannen handlade hade han köpt ingredienser till både smörgåstårta och frusen cheesecake, som han självmant viskade ihop i söndags... Och jag ba.. okej!?

image


Jag kan tillochmed se förbi det fakto att han grisade ner alla mina bakskålar och bidrog med ett enormt diskberg i ett nystädat kök, det var bara för ljuvligt att få äta något nån annan tillrett.. =) så vi hade spontankaffe hos oss.. mera sånt!

Och så kom ju den första snön..

image


Och jag älskar det! På alla plan.. har invigt sorelskorna, och vandrat i vinterlandsskog.. Dessutom förbättrar den utseendet på vår gårdsplan hundra gånger, så snälla smälta inte bort!!

Fanns det månne kvar av cheesecaken?

3 kommentarer:

  1. Vitsi va snyggen pippitröijo, va ska nu hodee ha kosta? ja vil å haa... :) Å maga dänn ha bara vexär sir ja :) Tenk et i snart e dags! Hoppas ja händar tij et varv å rååk di fyri du far å fööd..:) Tzöit omm äär! *kramar*

    SvaraRadera
  2. Ho finns på bubbleroom.. 36 å naating sko ja minns.. Ellos hadd ein å, men hä va ba ein knapp på hänna istelli fö fyra.. =)

    SvaraRadera
  3. Hitt er alltså jag sjölv som svara tå int ja slapp å logg in.. =)

    SvaraRadera