torsdag 25 oktober 2012

Mammaledig!!

Ikväll hade jag mitt sista smyckesparty, så nu har jag färdigjobbat och är officiellt på mammaledit.. oh lord, så skönt..

Att lagligt få dona på hemma för mig själv och inväntta förlossning, och dessutom få betalt ger en viss varm och härlig känsla i kroppen.. Det måste jag medge.. nu har jag semester på allvar.. tills ett nytt kapittel i livet påbörjas..

Ska bara vara ledig, ledig, ledig, bara sitta brevid, brevid, brevid inte göra nånting, nånting alls, bara göra nånting, nånting nice..  just rubbing it in.. haha.. =)

Nåh.. ledig och ledig.. turbostädar varje dag tills jag nästan får träningsvärk..  har 1 st skåp kvar att reda upp så är jag klar med hela nerdre plan.. och ett rörigt rum på vinden.. när det är klart har jag koll på varendaste en penna och sak här hos oss.. antagligen första, och enda gången det infaller i mitt liv.. men vad skönt att det är just nu.. så kan jag totalt koncentrera mig på att ta dagen som den kommer sen med bebisen..

Har fått en och annan kommentar av oroliga närmaste som undrar om det nog är bra att ta ut sig sådär.. att jag kan ju ha igång förlossningen, och det är väl inte det jag försöker redan?

Och nej, det gör jag inte.. fast har knappt sammandragningar alls på dagen, så tror inte att det är så sannolikt att vattnet går eller nåt p.g.a städning.. Dessutom har jag rådgivningstid varje vecka hädanefter, så om dom säger att jag ska ta det lugnt så gör jag det.. tills det så fortsätter fixandet.. dessutom har jag ju 1000 pauser också.. och det är mig ni talar om.. som om jag skulle sitta still i 5 veckor eller mer? Yeah right.. =)

Jag tror på att lyssna på kroppen.. är något för fysiskt tungt, säger den till helt enkelt.. och denna städmani har en medicinsk förklaring.. den heter nesting.. =) googla det och get back to me när ni själv är i sista trimestern av er första graviditet..

Aldrig i livet har det varit så viktigt att få färdigt allt omkring dig innan knytet anländer.. till varje pris.. även om du själv är lika smidig som Gloria i madagaskar.. =) det bara finns inget annat.. lägg då till att förlossningen är beräknad just då du annars julhandlar och har som mest att göra.. det kan vi ju fett glömma i år.. vi får helt enkelt uträtta det som snarast och få det undan nu istället.. planering är vad som gäller.. =)

Men trots det
sku jag inte byta denna tid mot något annat.. julen är världens mysigaste tid på året, och i år får vi världens mysigaste julklapp.. redan till lillajul.. det är lycka <3

Nu ska jag fira med glögg och choko! Amen! =)

image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar