fredag 5 oktober 2012

Egodagen..

Imorsse drog mannen iväg till tallin på firmaresa.. de har hyrt och kör ner partybussen till hesa.. en buss bestående av sängar, soffor, bardisk och några få vanliga bussäten också..

Det unnar jag honom med tanke på vad som komma skall.. =) hoppas han passar på att ha kul..

Jag har infört en egodag för mig själv, med hundarna som sällskap.. har städat lillvessan från morgon och kom till att det är få saker som är så vardagslyxigt som att ha en spotless vessa och en nytvättad och städad bil.. det höjer på körglädjen eller gör tiden man spenderar på vessan mera trivsam.. vad änn man nu gör därinne.. =)

Orsaken till detta infall är att vi varit på smyckesparty hos olika värdinnor som haft tända ljus på toaletten.. och det är så förbaskat mysigt.. jag vet, för jag har narurligtvis besökt varendaste en av toaletterna.. =)

Vet inte om man orkar ha tända ljus på vessan förjämnan, men när man har flera gäster.. som te.x på jul eller någons födelsedagskaffe.. dessutom var det ju tänkt att vi skulle ha ett ganska så stort spa-badrum på vinden, men eftersom utrummet som vänttade på lyxigt badkar för tillfället agerar frisörsalong är det oklart när spa-känslan ska infinna sig där, så den kombinerar vi på lillvessan istället..

image


Ett par ljus på bambubricka från thailand, och lite eterisk olja, samt bodybutter thailandflower från avon och spa-känslan är uppstånden..

image

Fick även användning för stryphalsbandet vi aldrig använder på Tim till att förlänga lyktan så man vågar lämna ljus brinnande därinne..

Denna vessa är den vi båda använder i huvudsak i vardagen, och hit sankkas det en massa onödiga småsaker och ett hav av produkter och sånt, så nu är alla skåp och lådor sorterade och torkade. Varendaste detalj är rengjord och fräsch, så nu skulle även den värsta hypokondrikern trivas.. =)

Mannen drar iväg och festar och jag pedantstädar vessan!? What's wrong with me? Men mysfaktorn ikväll kommer att vara på max då jag ska elda i nunna, bada bastu med eukalyptus och försöka åstadkomma en fotvård på mig själv, samt hårinpackning och ansiktsmask.. är en evighet sen jag ansträngt mig med sånt..

Sen ska jag lacka tånaglarna (så länge jag fortfarande kommer åt dem) och smörja in hela kroppen på mitt spa-vessa, haha! Det ni!

Nu ska jag även ett varv till loppis, handla och posta lite smycken.. sen ska jag själviskt fundera vad jag ska ta med mig för mat hem.. lutar mot mäccen.. =)

Ska leta efter några plastkorgar att sätta små strumppor och dregglisar ij..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar